728 x 90

لوید آستین: گروه شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران حمله را انجام داده است

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا

آسوشیتدپرس روز چهارشنبه ۱۷مردادماه گزارش داد: رهبران ایالات متحده خواستار آرامش در خاورمیانه هستند، حتی در شرایطی که نیروهای آمریکایی بیشتری به منطقه می‌روند...

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در پایان نشست با رهبران استرالیا گفت: «ضروری است که همه در منطقه وضعیت را ارزیابی کنند، خطر اشتباه محاسباتی را درک کنند و تصمیماتی اتخاذ کنند که تنشها را آرام کند، نه تشدید آن».

همزمان، لوید آستین، به حمله روز دوشنبه به نیروهای آمریکایی در عراق که توسط یک گروه شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران که منجر به مجروح شدن هفت پرسنل شد، اشاره کرد و تصریح کرد که ایالات متحده در پاسخگویی تردید نخواهد کرد.

آستین در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست به خبرنگاران گفت: اشتباه نکنید، ایالات متحده، حملات به پرسنل ما در منطقه را تحمل نخواهد کرد. و ما هم‌چنان آماده اعزام نیرو در فاصله کوتاهی برای مقابله با تهدیدات در حال تحول علیه امنیت، شرکا یا منافعمان هستیم».

او گفت که یک گروه شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران این حمله را انجام داده است، اما مقامات هنوز در تلاش هستند تا مشخص کنند کدام یک... .

با این حال، آستین تعدادی از تحرکات نیروهای نظامی ایالات متحده را در روزهای اخیر برای کمک به دفاع از اسراییل در برابر حملات احتمالی رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن و محافظت از نیروهای آمریکایی، از جمله استقرار جتهای جنگنده اضافی، معرفی کرد.

او هم‌چنین گفت که ناو هواپیمابر یو.اس.اس آبراهام لینکلن در اواخر ماه جاری جایگزین ناو یو.اس.اس تئودور روزولت در منطقه خواهد شد. به‌گفته یک مقام آمریکایی، حدود دوازده جت جنگنده F/A-۱۸ و یک هواپیمای تجسسی E-۲D Hawkeye از ناو یو.اس.اس تئودور روزولت روز دوشنبه از خلیج عمان به یک پایگاه نظامی در خاورمیانه پرواز کردند.

انتظار می‌رود استقرار زمینی جت‌های نیروی دریایی موقت باشد، زیرا یک اسکادران از جت‌های جنگنده F-۲۲ نیروی هوایی از ایستگاه اصلی خود در آلاسکا به سمت همان پایگاه در حرکت است. این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت که انتظار می‌رود در روزهای آینده حدود ده فروند F-۲۲ وارد خاورمیانه شوند. مشخص نیست که همه هواپیماها تا چه مدت با هم در پایگاه باقی خواهند ماند، و این ممکن است بستگی به این داشته باشد که در چند روز آینده چه اتفاقی خواهد افتاد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55a9a9dd-1102-4ca5-9bf8-c25bd772fbd8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات