728 x 90

لوایح سنای آمریکا برای تحریم گسترده حزب‌الله لبنان

حزب الله لبنان
حزب الله لبنان

سنای آمریکا با تصویب دو لایحه به‌اتفاق آرا حزب‌الله را تحریم می‌کند

سایت نشنال امارات متحده ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ ـ ۲۰مهر۹۷

سنای آمریکا روز جمعه ۲۰مهر۹۷ دو لایحه مهم را با حمایت دو حزبی و باتفاق آرا تصویب کرد که شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان را هدف قرار می‌دهد.

قانونگذاران متممهای قانون ۲۰۱۷(HIFPAA) «ممانعت از تأمین مالی بین‌المللی حزب‌الله را به روی میز رئیس‌جمهور آمریکا فرستادند که انتظار می‌رود در روزهای آینده امضا شده و به قانون تبدیل شود».

قانون ممانعت از تامین مالی بین‌المللی حزب‌الله HIFPAA و قانون «استفاده از سپرهای انسانی را متوقف کنید»"STOP Using Human Shields Act" معروف به استاپ که باتفاق آرا در سنا تصویب شد، مسیر تحریمهای این گروه مورد حمایت رژیم ایران را هموار می‌سازد.

قانون ممانعت از تامین مالی بین‌المللی حزب‌الله HIFPAA به‌دنبال افراد خارجی و شرکتهایی خواهد بود که داوطلبانه حمایت مالی، مادی و تکنولوژیکی از حزب‌الله و وابستگان آن می‌کنند.

 

چه ارگانهایی تحریم شدند

لایحه سنای آمریکا با تحریمها به‌دنبال سازمانها اجتماعی و مالی تحت کنترل حزب‌الله مانند:

صندوق بیتالمال، انجمن حمایت از مقاومت اسلامی، جهاد البنا، اداره امور خارجی حزب‌الله، تلویزیون المنار، رادیو النور و گروه رسانه‌های لبنان خواهد بود....

 

قانون ممانعت از سپر انسانی

سنای آمریکا همچنین قانون ممانعت از استفاده از سپرهای انسانی را تصویب کرد که تحریم‌هایی را علیه گروه‌هایی مانند حزب‌الله، حماس و القاعده اعمال می‌کند که متهم به استفاده از سپرهای انسانی در جنگها می‌باشند.

 

خزانه‌داری آمریکا، تحریم ۷شرکت و یک فرد وابسته به حزب‌الله لبنان

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۱۲مهرماه با هدف «مختل کردن شبکه‌های حمایت مالی حزب‌الله»، یک فرد و هفت شرکت وابسته به این گروه را به فهرست تحریمهای خود اضافه کرد. خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد یک شهروند لبنانی به نام محمد عبدالله الامین را در فهرست تروریستهای جهانی (SDGT) قرار داده است. همچنین دولت آمریکا علاوه بر این فرد، در یک تحریم جمعی نام هفت شرکت مستقر در لبنان را که تحت مالکیت یا کنترل الامین هستند به این فهرست اضافه کرده است. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا تأکید شده دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸، بیش از هر زمان دیگر تحریمهای مرتبط با حزب‌الله لبنان را اعلام کرده است. لازم به یادآوری است که طبق قوانین آمریکا، شهروندان این کشور از انجام معاملات تجاری با افراد و مؤسسات تحریم شده منع می‌شوند.

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10ed6259-99a6-467a-9dd7-046d5b3d8a92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات