728 x 90

قیمت نفت، مذاکرات اوپک و روسیه برای افزایش تولید تا ۶۰۰هزار بشکه در روز

اوپک
اوپک

خبرگزاری بلومبرگ – ۲۸خرداد۹۷، گزارش کرد روسیه پیشنهاد افزایش سهمیه‌بندی بالاتری را به اعضای اوپک داده‌است، این در حالی که رژیم ایران با افزایش تولید نفت مخالفت می‌کند. افزایش تولید باعث کنترل قیمت نفت خواهد شد.

 

سعودی‌ها از چندی قبل در زمینه ایجاد یک اتحاد دائمی با روسیه کار کرده و به توافقاتی نیز دست یافتند که مانع افزایش قیمت نفت شد.

 

در حال حاضر اعضای اوپک مشغول مذاکره بر روی توافق مرضی‌الطرفینی هستند که منجر به افزایش تولید نفت بین ۳۰۰تا ۶۰۰هزار بشکه در روز در طول چند ماه آینده خواهد شد.

 

در حالی که مقامات رژیم ایران در روز یکشنبه مخالفت خود را با افزایش سهمیه‌بندی فعلی اعلام کرده است، اما مقامات دیگر کشورهای عضو اوپک خوشبین هستند که در نشست این هفته وین یک توافقنامه به تصویب برسانند.

 

قیمت نفت خام برنت در ساعت ۴۶: ۹صبح ۲۸خرداد به وقت لندن بیش از ۸۵سنت افزایش داشت و به ۷۴.۲۹دلار در هر بشکه رسید. اگر توافقی بر سر این معامله به‌دست آید، تولید نفت، کمی بیش از ۱.۵میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت، همان‌طور که روسیه پیشنهاد آن را داده ‌است.

 

همکاری نزدیک تولید کنندگان عضو اوپک با روسیه، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان پس از عربستان‌سعودی، ممکن است به متقاعد کردن ایران و ونزوئلا، که نسبت به افزایش سهمیه‌ها شک دارند، کمک نماید تا به افزایش تولید در نیمه دوم سال رضایت دهند... تا قیمت نفت نیز کنترل شود.

 

 

دلایل پیشنهاد افزایش تولید نفت

افزایش تولید نفت، از سویی پاسخ به افزایش تقاضا و از سوی دیگر برای جبران وقفه در تولید ونزویلا و لیبی بوده است، که به نوبه خود قیمت نفت را تحت کنترل در خواهد آورد.

 

وزیر انرژی روسیه گفت: معمولاً تقاضای نفت در دوره سه ماهه سوم سال افزایش چشم‌گیر پیدا می‌کند … لذا اگر ما تدابیری اتخاذ نکنیم، با کمبود تولید مواجه خواهیم شد. این چرخه به نوبه خود افزایش قیمت نفت را در پی خواهد داشت.

 

الکساندر نواک گفت روسیه می‌خواهد اعضای اوپک و غیراوپک تا ۱.۵میلیون بشکه در روز تولید خود را افزایش دهند، تا به‌طور مؤثر کاهش تولید فعلی (۸/ ۱میلیون بشکه نفت در روز) را که کمبود بازار در ۱۸ماه گذشته بود را جبران کنند. و قیمت نفت LCOc ۱را به ۷۵دلار برای هر بشکه برساند که در مقایسه با سال ۲۰۱۶معادل ۲۷دلار افزایش خواهد داشت.

 

سازمان کشورهای صادرکننده نفت در روز جمعه برای تصمیم‌گیری درباره سیاست تولید در میان درخواست مصرف‌کنندگان اصلی مانند آمریکا و چین برای کاهش قیمت نفت برای حمایت از اقتصاد جهانی با تولید نفت خام بیشتر تشکیل جلسه می‌دهد...

 

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت، روسیه و عربستان خواهان افزایش تولید اوپک

توافق عربستان، امارات و روسیه، کاهش شدید قیمت نفت، تشدید فشار تحریم ایران

تحریم ایران، سقوط تولید نفت ایران به یک و نیم میلیون بشکه در روز

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/214e2377-03c8-4f5e-8812-77c340105794"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات