728 x 90

سی‌بی‌اس آمریکا: اوکراین می‌گوید روسیه سد بزرگی را منفجر کرده و سیل قریب‌الوقوع است

تصاویر بدست آمده توسط رویترز نشان می دهد که در ۶ ژوئن ۲۰۲۳، آب از سد کاخوفکا در جنوب اوکراین فوران می کند.
تصاویر بدست آمده توسط رویترز نشان می دهد که در ۶ ژوئن ۲۰۲۳، آب از سد کاخوفکا در جنوب اوکراین فوران می کند.

خبرگزاری سی‌بی‌اس آمریکا در تاریخ ۱۶خرداد خبری منتشر کرد که دربارهٔ منفجر شدن یک سد توسط روسیه در اوکراین اطلاعاتی را ارائه می‌دهد.

خبرگزاری سی‌بی‌اس نوشت: نیروهای روسیه سدی بزرگ و نیروگاه برق آبی را در منطقه‌یی که تحت کنترل آنها قرار دارد، منفجر کرده‌اند و این عمل منجر به خطر سیلی عظیم شده است. به ساکنان مناطق پایین‌دست رودخانه نیز دستور تخلیه داده شده است.

مقامات اوکراینی از قبل هشدار داده بودند که خرابی این سد می‌تواند ۴.۸میلیارد گالن آب را آزاد کند و باعث سیل در منطقه خرسون و دهها منطقه دیگری شود که در آن صدها هزار نفر زندگی می‌کنند. هم‌چنین، نیروگاه هسته‌یی نزدیک تحت اشغال روسیه نیز تهدید شده است.

رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، برای مدیریت این بحران نشستی اضطراری برگزار کرده است. 

الکساندر پروکودین، رئیس ادارهٔ نظامی منطقه‌یی خرسون، در یک ویدئوی منتشر شده در تلگرام، اعلام کرده است که ارتش روسیه یک عمل تروریستی دیگر را انجام داده است و اعلام کرده که در عرض پنج ساعت آب به سطوح بحرانی در این منطقه خواهد رسید.

دبیر شورای امنیت و دفاع اوکراین، الکسی دانیلوف، در توئیتر نوشته است که زلنسکی برای بررسی انفجار سد، جلسه اضطراری شورای امنیت و دفاع اوکراین را فراخوانده است.

قبلاً اوکراین و روسیه همدیگر را به هدف قرار دادن سد با حملات متهم کرده بودند و در ماه اکتبر سال گذشته، زلنسکی پیش‌بینی کرده بود که روسیه این سد را برای ایجاد سیل تخریب خواهد کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91621207-726f-44aa-b1a3-773f314b97be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات