728 x 90

قیامی‌که رشته‌های نظام آخوندی را پنبه کرد!

روز چهارشنبه ۱۲تیر ۹۸روحانی در صحبت‌هایی که داشت بار دیگر میزان وحشت خود و نظامش را از قیام مردم به‌روشنی نشان داد. با وجود گذشت چند روز از آن سخنان اما دلسوختگی روحانی از قیام کماکان تازه می‌نماید.

روزنامه ارگان دولت موسوم به «ایران» در مقاله‌ای با اشاره به سخنان روحانی نوشت: «روحانی سال‌های فعالیت دولت خود را به دو دوره تقسیم کرد که نقطه‌عطف آن در اعتراضات دیماه ۹۶قرار داشت. به این اعتبار ایشان آن حوادث را سرسلسله رویدادهای دومینو واری دانست که به وضعیت فعلی کشور انجامیده است»

منظور از وضعیت فعلی البته درهم‌شکستگی دولت، ورشکستگی نظام، انزوای خفه‌کننده بین‌المللی دیکتاتوری حاکم و البته اعتلای روزافزون مقاومت مردم ایران است.

روزنامه ارگان دولت در ادامه سوز و گدازش از قیام مردم نوشته است: « حوادث دی ۹۶در کنار ابعاد مختلف داخلی خود دارای پیامدهایی در عرصه بین‌المللی نیز بود که در تحلیل (روحانی) از اثرگذاری آن بر وضعیت امروز کشور مدنظر است. واقعیت آن است که حوادث دی ۹۶از دیدگاه ناظران خارجی و به‌ویژه کشورها و جریانهای معاند نظام جمهوری اسلامی به‌معنای به‌وجود آمدن شکاف جدی میان دولت و ملت ایران بود».

روزنامه ارگان روحانی اضافه کرده است: «آنها (یعنی کشورهای خارجی) بر اساس همین تحلیل سعی کردند روش‌های خودشان را در مواجهه با... نظام سیاسی حاکم تغییر دهند. زیرا آن تصور خیالی... که می‌شود جمهوری اسلامی را از درون به زانو درآورد، یک بار دیگر در ذهن‌شان جان گرفته بود. اجرایی شدن تصمیم ترامپ درباره خروج از برجام و تشدید فشارهای اقتصادی به‌وسیله تحریم‌ها ناشی از همین تحلیل و تصور بود».

این روزنامه در انتها با تأیید ضمنی واقعی بودن تحلیل ناظران خارجی تلاش می‌کند سهم باند خود از قدرت و ثروت به سرقت رفته مردم ایران را به باند رقیب یادآوری کند، غافل از آنکه:

به قول مردم در همان دومین روز آن قیام آن داستان تکراری اصلاح‌طلب و اصول‌گرا سوخت و به‌قول مردم: « دیگه تمومه ماجرا»!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9763243a-f188-42bc-9c90-b8da209d7847"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات