728 x 90

قضاییه جلادان به‌دلیل نگرانی از کاهش وجهه خود حاضر به پیگیری جدی جنایت در زندان اوین نیست

ضرب و شتم و  شکنجه زندانیان در زندان اوین
ضرب و شتم و شکنجه زندانیان در زندان اوین

روزنامه حکومتی شرق ۱۰شهریور در مطلبی لو رفتن شکنجه و ضرب و شتم زندانیان در زندانهای قرون‌وسطایی رژیم را جز «رخدادها»‌یی عنوان کرد که «به شکل اتفاقی به بیرون درز کرده است و اینها از مواردی نبوده که خود سازمان زندانها موضوع را به مقامات قضایی گزارش کند و بعد ماجرا رسانه‌یی شود»... .
شرق نوشت: «در گذشته باز هم مواردی از این دست رخ داده است. مرگ زهرا کاظمی به‌دلیل ضرب و شتم در اوین و تلاش دادستان وقت (سعید مرتضوی) برای پوشاندن ماجرا، مرگ مشکوک زهرا بنی‌یعقوب، شکنجه متهمان پرونده قتل‌های زنجیره‌یی، مرگ سه بازداشتی در بازداشتگاه کهریزک در جریان حوادث سال۱۳۸۸، مرگ دلخراش ستار بهشتی و...».

 

شرق در ادامه افزود: «اگر بخواهیم بحران را ریشه‌یابی کنیم، دو دلیل عمده برای تکرار این حوادث وجود دارد؛ نخست، عدم امکان اثبات این برخوردها توسط زندانی یا بازداشتی، دوم، رویکرد دستگاه قضایی به ماجراست که به‌نظر می‌رسد به‌دلیل نگرانی از کاهش وجهه خود نزد افکار عمومی، حاضر به پیگیری جدی تخلف نیستند، در‌حالی‌که بر‌عکس این تعلل در برخورد قانونی و مدارا با همکاران، همواره به ایجاد موجی رسانه‌یی علیه کشور تبدیل شده است...».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71aca442-e4c0-4161-9f8f-87e3c4b9aff8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات