728 x 90

قتل‌ عام سال ۶۷ - گرامیداشت سی هزار شهید سربدار در شهرداری منطقه یک پاریس

نمایشگاه گرامیداشت سی هزار شهید سربدار در شهرداری منطقه یک پاریس
نمایشگاه گرامیداشت سی هزار شهید سربدار در شهرداری منطقه یک پاریس

فراخوان به محاکمه سردمداران رژیم آخوندی به‌خاطر جنایت علیه بشریت در قتل عام سال ۶۷

روز جمعه ۱۲مرداد ۹۷، به‌مناسبت سی‌امین سالگرد قتل‌ عام سی هزار زندانی سیاسی توسط رژیم آخوندی در تابستان سال ۶۷، کنفرانسی در شهرداری منطقه یک پاریس که از ۹مرداد شاهد برپایی نمایشگاهی در گرامی‌داشت یاد شهیدان سرفراز این قتل‌ عام است، برگزار شد.

 

نمایشگاه قتل‌ عام سال ۶۷ – بازدید شرکت‌ کنندگان

در این برنامه، شرکت‌ کنندگان نخست از نمایشگاه قتل‌ عام ۶۷ بازدید به‌عمل آوردند. در این نمایشگاه تصاویری از شهیدان سربدار قتل‌ عام، مزارهای دست‌جمعی و همچنین اسناد جنایت علیه بشریت هم‌چون فتوای خمینی به‌منظور کشتار همه مجاهدین زندانی، تصاویر و سوابق اعضای هیأت‌های مرگ خمینی و نیز فراخوانها و موضع‌گیریهای بین‌المللی و دستاوردهای جنبش دادخواهی در معرض بازدید گذاشته شده است.

 

قتل‌ عام سال ۶۷ سخنرانی ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه یک پاریس

در کنفرانس شهرداری منطقه یک پاریس، ژان-فرانسوا لوگاره شهردار منطقه یک و سایر سخنرانان بر ضرورت تحقیقات بین‌المللی به‌منظور محاکمه عاملان قتل‌ عام ۶۷ به‌عنوان جنایت علیه بشریت تأکید کردند.

آقای لوگاره تأکید کرد که هر چه زمان می‌گذرد به‌یمن تلاش مقاومت ایران و زحمات خانواده‌های شهیدان، پرده‌های بیشتری از این جنایت برداشته می‌شود.

 

قتل‌ عام سال ۶۷ قرائت پیام خانم مریم رجوی

سپس سروناز چیت‌ساز مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت، پیام خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت را به کنفرانس در شهرداری منطقه یک پاریس قرائت کرد.


پیام مریم رجوی به نمایشگاه قتل‌ عام ۶۷ در شهرداری منطقه یک پاریس

آقای لوگاره، شهردار محترم منطقه یک پاریس،

دوستان عزیز،
به‌ همه شما که برای ادای احترام به‌ زندانیان قتل‌ عام شده ایران گرد‌آمده‌اید، درود می‌فرستم.
در سال ۱۳۶۷، درست چنین روز‌هایی در زندانهای سراسر ایران، بحبوحه قتل‌ عام زندانیان سیاسی بود.
این کشتار بر اساس فتوای خمینی بنیانگذار رژیم آخوندها صورت گرفت. سپس ظرف چند ماه، آخوندها ۳۰هزار زندانی سیاسی را بدار کشیدند. در حالی که آنها در حال گذراندن دوران محکومیت خود بودند.
‌حالا سی سال گذشته است. اما با وجود گذشت این‌ همه سال، آنها از یادها نرفته‌اند. بلکه وجدان بیدار و رزمنده جامعه ایران‌ و برانگیزاننده و تأثیرگذار‌ند. این تأثیر را در دو سطح می‌توان دید:

 

قتل‌ عام سال ۶۷ – گسترش جنبش دادخواهی 

از یک طرف در مبارزه با رژیم و مشخصاً در جنبش دادخواهی. این جنبش در دو سال اخیر، گسترش پیدا کرده و هواداران مجاهدین مدارک تازه‌یی درباره قتل‌ عام به‌دست آورده‌اند. آنها آخوندها را به‌خاطر این جنایت به‌شدت در تنگنا قرار داده‌اند. به‌طوری که انگار قتل‌ عام همین تازگی اتفاق افتاده است. زیر همین فشارها، دست کم ۲۰تن از مقامهای ارشد رژیم از این جنایت دفاع کردند. خامنه‌ای، با اشاره به‌ قتل‌ عام‌شدگان با خشم گفت چرا دارند برای آنها فضای مظلومیت ایجاد می‌کنند. این اقرارها، اسناد تازه‌یی درباره جنایت علیه بشریت توسط آخوندهای حاکم است.

 

قتل‌ عام سال ۶۷ الهام‌بخش جامعه ایران به‌ویژه جوانان

از طرف دیگر قتل‌ عام شدگان، الهام‌بخش جامعه ایران به‌ویژه جوانان هستند. در قیامهای هشت ماه اخیر، تظاهر کنندگان به یاد شهیدان قتل‌ عام‌ شده و تحت تاثیر آنها هستند. به‌یاد می‌آورند که خواست آنها چه بود؟‌ چرا جان خود را فدا کردند و پیام‌‌ شهیدان برای امروز چیست.
در همین هفته، مردم شهرهای کرج و اصفهان و شیراز و بسیاری دیگر از شهرها به‌ تظاهرات خیابانی علیه آخوندها دست زده‌اند. این اعتراضات در هشت ماه گذشته در سراسر ایران ادامه یافته است.
این اعتراضات موقعیت آخوندها را به‌شدت به‌خطر انداخته است. آنها برای خروج از بحران می‌خواستند در یک سوءقصد تروریستی، گردهم‌آیی سالانه مقاومت در پاریس در ۹تیر را هدف قرار بدهند.
این عملیات شکست خورد. اما نشان داد که قاتلان سی هزار زندانی سیاسی برای حذف فیزیکی اپوزیسیون خود به‌هر جنایتی دست می‌زنند.

 

قتل‌ عام سال ۶۷ زمان پایان دادن به سکوت غرب نسبت به‌ تروریسم آخوندها و همچنین به‌ قتل‌ عام زندانیان سیاسی  

در سال‌های گذشته غرب، نسبت به‌ تروریسم آخوندها و همچنین به‌ قتل‌ عام زندانیان سیاسی ساکت بوده است. آخوندها خود را از عواقب بین‌المللی جنایت‌هایشان مصون دیده‌اند. زمان آن است که به‌ این مصونیت خاتمه داده شود.
امیدوارم فرانسه مبتکر تلاش تازه‌یی برای دفاع از حقوق‌بشر ایران و پیگیری پرونده قتل‌ عام‌شدگان سال ۶۷ شود. لازم است کمیساریای عالی حقوق‌بشر سریعاً تحقیقات مستقل در این زمینه را آغاز کند و شورای امنیت ملل‌متحد، ترتیبات محاکمه سران این رژیم و مسئولان این قتل‌ عام را فراهم کند.
مایلم از جانب مقاومت مردم ایران از شهرداری یک پاریس و به‌ویژه شهردار لوگاره به‌خاطر تلاش ستودنی‌شان در دفاع از حقوق‌بشر در ایران عمیقاً تقدیر کنم.


 

 

در این برنامه همچنین آثاری از زندانیان از بندرسته از زندانهای رژیم آخوندی، درباره حماسه‌های خاموش شهیدان قهرمان قتل‌ عام سال ۶۷ معرفی شد.

 

قتل‌ عام سال ۶۷ – پایگاه اینترنتی رسمی شهرداری منطقه یک پاریس

شهرداری منطقه یک پاریس در پایگاه اینترنتی رسمی خود درباره نمایشگاه یادبود شهیدان قتل‌ عام ۶۷ ، اعلام کرد: در تابستان سال ۱۹۸۸، رژیم ایران دهها هزار زندانی سیاسی را در سراسر ایران، به‌طور خودسرانه اعدام کرد. (این رژیم) هرگز این اعدامها را به‌رسمیت نشناخته و هیچ‌گونه اطلاعاتی را درباره تعداد زندانیان اعدام‌شده، ارائه نکرده است... این کشتار در اواخر ژوئیه (سال ۱۹۸۸) شروع شد و به‌مدت چند ماه، بی‌وقفه ادامه یافت... تا پایان (این قتل‌ عام) در پاییز همان سال...، ۳۰هزار زندانی سیاسی که اغلبشان... از سازمان مجاهدین خلق ایران بودند، اعدام شدند.

 

قتل‌ عام سال ۶۷ – محکومیت عفو بین الملل

شهرداری منطقه یک پاریس خاطرنشان کرد: عفو بین‌الملل به‌تازگی تلاش‌های رژیم (ایران) را برای از بین‌ بردن آثار گورهای دسته‌جمعی قربانیان این قتل‌ عام وحشتناک محکوم کرده است. (قتل‌ عامی که) هم‌چنان بدون مجازات باقی مانده است.

قتل عام سال ۶۷ و قهرمانی زنان مجاهد - زنان نیروی تغییر -۱۷مرداد ۱۳۹۶ from Simay Azadi on Vimeo.

 

هراس حکومت آخوندی از کارزار مقاومت ایران علیه توطئه تروریستی و قتل‌ عام زندانیان سیاسی

و برپایی نمایشگاه سی‌امین سالگرد قتل‌ عام ۶۷ در شهرداری منطقه یک پاریس

کارزار مقاومت ایران علیه توطئه تروریستی و فراخوانها به اخراج تروریستها و بستن سفارتخانه‌های و لانه‌های جاسوسی رژیم و فراخونها به محاکمه سردمداران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت در قتل‌ عام زندانیان سیاسی، ترس و وحشت و واکنشهای غیظ‌آلود حکومت آخوندی را برانگیخته است.

 

قتل‌ عام سال ۶۷ – هراس حکومت آخوندی از برپایی نمایشگاه سی‌امین سالگرد قتل‌ عام ۶۷

در واکنش به برگزاری نمایشگاه ۴روزه در شهرداری منطقه یک پاریس به‌مناسبت سی‌امین سالگرد قتل‌ عام زندانیان سیاسی و حمایت بین‌المللی از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌ عام ۶۷ و فراخوان به محاکمه سران جنایتکار رژیم و همچنین برگزاری گردهمایی سالانه مقاومت در پاریس، باشگاه خبرنگاران سپاه پاسداران در گزارشی در این باره تحت عنوان شهردار پاریس برای مجاهدین سنگ‌تمام گذاشت نوشت:

شهرداری منطقه یک پاریس در حمایت از مجاهدین، بنرهای این گروه را بر روی ساختمان خود نصب کرد.

نصب این بنرهای ضدنظام ایران بر روی ساختمان شهرداری منطقه یک پاریس، جدیدترین اقدام حمایتی فرانسه از مجاهدین به‌شمار می‌رود. مریم رجوی، از شهردار منطقه یک پاریس بابت این اقدام بشردوستانه (!) "تشکر کرد".

این گروه حدود یک ماه و نیم پیش (۳۰ژوئن) نیز گردهمایی سالانه خود را با مهمانان در پاریس برگزار کرد.

بنرهایی که شهرداری منطقه یک پاریس در حمایت از مجاهدین بر روی نمای بیرونی ساختمان خود نصب کرده، به اعدام برخی از افراد این گروه در دهه ۶۰ اشاره دارد.

 


پیام مریم رجوی در سی‌امین سالگرد قتل‌ عام سی هزار گل سرخ آزادی

هموطنان عزیز،
سی‌امین سالگرد قتل‌ عام سی هزار گل سرخ آزادی مردم ایران، روز سربلندی قیام‌کنندگان و هر ایرانی آزاده‌‌یی است که براندازی رژیم ولایت فقیه را اراده کرده است.

مجاهدان و مبارزان قتل‌ عام شده در سال ۶۷ ، سر دارها را از خود بلند کردند تا ملت ایران در یکی از تاریک‌ترین ادوار تاریخ‌اش سربلند بماند.

 

قتل‌ عام سال ۶۷ – آنها نه فراموش شدند، نه خاموش شدند

خمینی جلاد می‌خواست که از آنها هیچ اثری باقی نماند؛ نه از مزارشان و نه حتی از نام‌شان. اما آن‌ها، نه فراموش شدند، نه خاموش شدند؛ به‌عکس از شهرهای بی‌نام و نشان، از ایذه و دورود و قهدریجان و تویسرکان و بانه تا کازرون و چابهار جوشیدند و قیام‌ ماه دی و جنبش اعتراضی سراسر ایران را شعله‌ور کردند.
این زمزمه نیمه‌شبان آن‌هاست که هنوز به گوش می‌رسد:
من مرغ آتشم
می‌سوزم از شراره‌ ا‌ین عشق سرکشم
چون سوخت پیکرم،
چون شعله‌ها‌ی سرکش جانم فرو نشست،
آنگاه باز،
از دل خاکستر
بار دگر تولد من
آغاز می‌شود.
بله، ایستادگان بر سر موضع مجاهدین برای آزادی ملت ایران، همان استوار کنندگان مرزهای خونین میان شرف و آزادگی با تسلیم و بندگی‌اند و وجدان ناآرام جامعه ایران و بذرافشان قیام و اعتراض هستند.
قیام و جنبشی که امروز در سرتاسر میهن جریان دارد، امتداد همان ایستادگی سرخ‌فام است و کانونهای شورشی و پیشگامان جنبش دادخواهی ادامه‌دهندگان راه همان قهرمانان‌ هستند.

 

قتل‌ عام سال ۶۷ – دادخواهی شهیدان قتل‌ عام از مهم‌ترین مطالبات سیاسی مردم ایران

دادخواهی شهیدان قتل‌ عام یکی از مهم‌ترین مطالبات سیاسی مردم ایران از رژیم آخوندی است. این دادخواهی امروز، تمامیت رژیم را به‌چالش کشیده است. سردمداران رژیم نه جرأت دارند که از فتوای خمینی برای قتل‌ عام مجاهدین دفاع کنند، نه‌می‌توانند از این جنایت بزرگ فاصله بگیرند زیرا همگی مستقیم یا غیرمستقیم در آن مشارکت داشته‌اند.

 

قتل‌ عام سال ۶۷ – ایجاد بزرگ‌ترین شقه را در رأس رژیم ضدبشری خمینی

سی سال پیش، جوشش خون قتل‌ عام‌شدگان، بزرگ‌ترین شقه را در رأس رژیم ضدبشری خمینی ایجاد کرد و باعث عزل جانشین او شد و امروز با وجود گذشت سه دهه، آخوندهای حاکم را به‌چالش می‌کشد. آنها هم‌چنان برای محو آثار جنایت‌های خود تقلا می‌کنند. تخریب مزار فرزندان قتل‌ عام‌ شده مردم خوزستان در اهواز که عفو بین‌الملل آن را مصداق شکنجه خانواده‌ها دانسته است، بخشی از سیاست جنایت‌بار رژیم برای مقابله با دادخواهی شهیدان است.

 

قتل‌ عام سال ۶۷ اقرارهای وقیحانه دست کم ۲۰تن از مقامهای ارشد رژیم

زیر فشار همین کارزار در یک سال اخیر، دست کم ۲۰تن از مقامهای ارشد رژیم از جمله خامنه‌ای از این جنایت صریحاً دفاع کرده‌اند. این اقرارهای وقیحانه، اسناد تازه‌یی درباره جنایت علیه بشریت توسط آخوندهای حاکم است. همین اعتراف‌ها در گزارش دبیرکل ملل‌متحد و نیز در گزارش زنده‌یاد، عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه فقید ملل‌متحد در مورد حقوق‌بشر ایران، مورد توجه قرار گرفته است.
عمده دست‌اندرکاران این کشتار، از هر دو جناح رژیم، امروز در بالاترین مناصب حکومت حضور دارند. پست وزارت دادگستری در ۳۰سال گذشته، به‌استثنای یک دوره چهار ساله، در اختیار اعضای هیأت‌های مرگ بوده و هست.

 

قتل‌ عام سال ۶۷ – ثبت لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا

هموطنان،
به‌ یمن تلاش‌های مقاومت ایران، در سال جاری، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌یی را تصویب کرد که در آن برای نخستین بار، قتل‌ عام زندانیان سیاسی ثبت شد و بر لزوم حسابرسی از رژیم تأکید شد. پیش از آن هم در مجلس عوام بریتانیا،‌ قطعنامه‌یی درباره قتل‌ عام ۶۷ ، به‌ثبت رسید.
چنان‌که مسعود رجوی گفته است محاکمه و مجازات عاملان و آمران قتل‌ عام، حق مردم ایران، حق جامعه بشری و حق مجاهدین و خلق آن‌هاست.

 

قتل‌ عام سال ۶۷ – چشم فرو بستن بر قتل‌ عام زندانیان سیاسی از خیانت‌بارترین مظاهر سیاست مماشات

یکی از خیانت‌بارترین مظاهر سیاست مماشات در سه دهه گذشته، چشم فرو بستن بر قتل‌ عام زندانیان سیاسی است که جنایت علیه بشریت و بزرگترین جنایت سیاسی بعد از جنگ جهانی دوم است. شورای امنیت ملل‌متحد برای جبران این سیاست فاجعه‌بار باید با ارجاع موضوع به دادگاه جنایی بین‌المللی، ترتیبات محاکمه سران این رژیم و مسئولان این قتل‌ عام را فراهم کند.

 

قتل‌ عام سال ۶۷ – جنبش دادخواهی؛ جنبش ستم‌دیدگان و صدای سرکوب شدگان 

بار دیگر عموم هموطنان و مشتاقان آزادی را به‌‌ شرکت فعال در جنبش دادخواهی قتل‌ عام شدگان فرامی‌خوانم. این جنبش ستم‌دیدگان است. این صدای سرکوب شدگان است. هرکس که در این رژیم طعم زندان و اسارت را چشیده است، هرکس که شلاق خورده است، هر زنی که مورد تعدی و تحقیر قرار گرفته و هرکس که داغ‌دار است، عضوی از این جنبش است. دادخواهی قتل‌ عام‌شدگان سال ۶۷ امروز، بخشی از قیام برای سرنگونی رژیم است.
بی‌تردید، ملت ایران، در مبارزه برای سرنگونی رژیم به‌ پیروزی می‌رسد و سران این رژیم را به‌خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت به‌پای میز عدالت خواهد کشاند. آن روز به‌طور قطع و یقین فرا می‌رسد.
درود بر سربداران و قهرمانان قتل‌ عام ۶۷ که به این رژیم نه گفتند و از همان روز بر تمامیت این رژیم فاسد و ضدبشر مهر سرنگونی حتمی زدند.

 


 

نمایشگاه قتل عام سال ۶۷ در شهرداری پاریس / گزارشی از الاخباریه

نمایشگاه قتل‌عام سال ۶۷در شهرداری منطقه یک پاریس

نمایشگاه قتل‌عام سال ۶۷در شهرداری منطقه یک پاریس

 

به گزارش تلویزیون الاخباریه عربستان سعودی، شورای ملی مقاومت ایران در شهرداری منطقه یکم پاریس به‌مناسبت سی‌امین سال قتل‌ عام زندانیان سیاسی در ایران در سال ۱۹۸۸ نمایشگاهی را برگزار کرد.

افشین علوی عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران در این نمایشگاه به الاخباریه گفت: برگزاری این نمایشگاه در ساختمان شهرداری پاریس در راستای کارزاری است که به‌منظور اجرای عدالت و محکومیت رژیم ایران به‌خاطر جنایاتی صورت می‌گیرد که این رژیم در سال ۱۹۸۸ مرتکب شده است. او افزود: ما با برگزاری این نمایشگاهها توانسته‌ایم به جامعه جهانی این پیام را برسانیم و حمایت سازمان ملل‌متحد را به‌دست بیاوریم تا تحقیقات در مورد کشتارهای رژیم ایران را شروع کند.

 

مستند سازی جنایات قتل‌ عام سال ۶۷

موسی افشار یکی دیگر از اعضای کمیته روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران در ارتباط با نمایشگاه گفت: بعد از گذشت سی سال از قتل‌ عام رژیم در حق زندانیان سیاسی، از سه سال پیش شروع به مستند سازی اسناد این جنایات کرده‌ایم. این فعالیتها تنها در فرانسه نیست بلکه در عرصه‌های بین‌المللی دیگر مانند پارلمان اروپا و کنگره آمریکا نیز برگزار می‌شود تا افکار عمومی را نسبت به این موضوع متمرکز کنیم.

او اضافه کرد: در این راستا ما دو هدف داریم یکی تشکیل یک کمیته تحقیق مستقل بین‌المللی برای پیگرد این جنایات و دوم تحویل جنایتکارانی که در حال حاضر در ایران در حاکمیت هستند به دادگاههای ویژه.

بر خلاف تلاش رژیم ایران برای پوشاندن جنایاتی که انجام داد، خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در گزارش سالانه‌اش در سال ۲۰۱۷، قتل‌ عام سال ۶۷ در ایران را جنایت علیه بشریت توصیف کرد.

 

قتل‌ عام سال ۶۷ چهره دیگری از وحشی‌گری آخوندها

فریده کریمی عضو شورای ملی مقاومت ایران نیز به الاخباریه گفت: سی هزار زندانی سیاسی در قتل‌ عام سال ۶۷ توسط رژیم ایران اعدام شدند. او اضافه کرد که ما از گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در ایران خواستیم تا در این رابطه کار کند و با استفاده از شهادت خانواده‌های قربانیان اعدام شده گزارش هایش را تهیه کند.

تلویزیون الاخباریه در ارتباط با جنایات رژیم گفت:

قتل‌ عام سال ۶۷  در ایران چهره دیگری از رژیم مستبد حاکم بر ایران است که هنوز آزادیها را سرکوب می‌کند و علیه مردم ایران مرتکب جنایت می‌شود، مردمی که به‌دنبال پنجره‌ای برای تنفس آزادی و زندگی شرافتمندانه هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f3b27d5-0fc8-49f4-82e6-34c48456b639"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات