728 x 90

استراسبورگ- ۲۴ اکتبر ۲۰۱۹

قانونگذاران اروپایی نقض حقوق‌بشر و صدور تروریسم توسط رژیم ایران را محکوم می‌کنند

اطلاعیه دوستان ایران آزاد- پارلمان اروپا

کنفرانس در پارلمان اروپا با حضور مریم رجوی - - اول آبان ۹۸
کنفرانس در پارلمان اروپا با حضور مریم رجوی - - اول آبان ۹۸

روز چهارشنبه ۲۳اکتبر ۲۰۱۹ یک کنفرانس توسط گروه دوستان ایران آزاد که متشکل از شمار زیادی از نمایندگان پارلمان اروپا از گروه‌های مختلف سیاسی است برگزار گردید. بیش از ۳۰نماینده پارلمان اروپا و دهها دستیار و مشاور پارلمانی در این کنفرانس شرکت و درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران و نقش مخرب آخوندها در منطقه و در اسپانسر تروریسم بین‌المللی سخنرانی کردند.

 

خانم آنا فوتیگا وزیر خارجه پیشین لهستان، ریاست این کنفرانس که تحت عنوان ” جنگ‌افروزی و سرکوب توسط رژیم ایران و سیاست اتحادیه اروپا” برگزار شد را برعهده داشت.

 

سخنران اصلی این کنفرانس خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران بود. وی اعلام کرد سردمداران رژیم آخوندها در ایران از جمله ولی‌فقیه، رئیس جمهور، رئیس قضاییه و وزیر دادگستری همه در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ دست داشته‌اند.

 

خانم رجوی در این کنفرانس برای اولین بار کتاب ” جنابت علیه بشریت” را به نمایندگان منتخب مردم اروپا معرفی کرد. این کتاب در برگیرنده نام و تصاویر بیش از ۵۰۰۰ از اعضای و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران است که در قتل‌عام ۱۳۶۷ به‌ شهادت رسیده‌اند. این کتاب اطلاعات مربوط به دهها گور دستجمعی شهیدان قتل‌عام را در ۳۶شهر و هویت ۸۶تن از اعضای ۳۵کمیته مرگ را ارائه می‌کند. اعضای این کمیته‌ها در دادگاههای چند دقیقه این قربانیان را به سوی چوبه‌های دار روانه می‌کردند.

 

خانم رجوی در این کنفرانس اتحادیه اروپا را به یک سیاست قاطع در مقابل رژیم ایران فراخواند و تأکید کرد:

-پرونده قتل‌عام زندانیان سیاسی باید به شورای امنیت ملل ‌متحد و دادگاههای بین‌المللی ارجاع شود و مسئولان این قتل‌عام در مقابل عدالت قرار گیرند.

-جامعه جهانی به‌ویژه اتحادیه اروپا باید حقوق مردم ایران برای مقاومت و تغییر دیکتاتوری مذهبی و استقرار دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران را به‌رسمیت بشناسد.

 

خانم فوتیگا رئیس کنفرانس، نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرد و تأکید نمود که ماه گذشته یک قطعنامه در پارلمان اروپا به تصویب رسید که سرکوب زنان در ایران را محکوم نمود. او حمایت خودش را از اپوزیسیون دموکراتیک ایران تحت رهبری خانم رجوی ابراز کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/efa2ac05-0803-4dca-a50b-8bf320c065b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات