728 x 90

فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه: جدی‌ترین تهدید منطقه از سوی رژیم ایران است

برد کوپر رئیس ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا
برد کوپر رئیس ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا

آسوشیتدپرس روز دوم اسفند نوشت: فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه می‌گوید توجه همه به سمت رژیم ایران است.
رئیس ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز سه‌شنبه گفت که حملات رژیم ایران در آبراه‌های خاورمیانه و سایر نقاط منطقه «توجه همگان را به خود جلب می‌کند» در اینحال تنشها بر سر پیشروی برنامه هسته‌یی تهران افزایش می‌یابد.
معاون دریاسالار برد کوپر هم‌چنین به آسوشیتدپرس گفت که در طول ۲سال رهبری ناوگان پنجم مستقر در بحرین، شاهد افزایش آنچه به‌عنوان فعالیت‌های بدخواهانه  رژیم ایران در منطقه بوده، هستیم.
در حالی که کوپر به توقیف تسلیحات اخیر توسط نیروهای آمریکایی و متحدانش در منطقه به‌عنوان موفقیت‌آمیز اشاره کرد، اذعان کرد که رژیم ایران توانسته است حملات پهپادی را با هدف قرار دادن کشتی‌ها در خاورمیانه و سایر حملات در منطقه انجام دهد.
کوپر گفت: «بدیهی است که بخش هسته‌یی همه از طریق ابزارهای دیپلماتیک انجام می‌شود. من فکر می‌کنم طی یک دوره دو ساله، ما مطمئناً شاهد افزایش تعداد فعالیت‌های بدخواهانه بوده‌ایم، که بیشتر آنها را فقط در ۶۰ تا ۹۰روز گذشته مشاهده کرده‌ایم».
وی ادامه داد: «تلاش‌های رژیم ایران برای تشنج آشکار بود. آنها بی‌دلیل بودند. آنها مطمئناً غیرحرفه‌یی عمل کردند، اما مهمتر از همه، کارشان نقض فاحش قوانین بین‌المللی بوده است».
از آن زمان، ما ۶مانور در مقیاسهای مختلف، دوجانبه و چند جانبه داشته‌ایم. ما هیچ مشکلی با تلاش ایران برای انجام کاری در رابطه با پهپادها نداشتیم».
کوپر افزود که اسراییل اکنون مستقیماً با فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده کار می‌کند همان‌طور که کشورهای عرب در منطقه انجام می‌دهند، هم‌چنین حمایت بیشتری برای مقابله با ایران ارائه کرد.
او گفت: «دیدگاه رهبران منطقه مبنی بر این‌که تهدید شماره یک یا جدی‌ترین تهدید از سوی ایران است، به ما این امکان را داده است که با اسراییل همکاری نزدیک‌تری داشته باشیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/372029db-f5a7-42d1-a9f5-d6399bfa4255"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات