728 x 90

فرمانده سنتکام: برجام رفتار رژیم ایران در منطقه را عوض نکرد

جوزف ووتل فرمانده سنتکام
جوزف ووتل فرمانده سنتکام

جوزف ووتل، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز جمعه در یک کنفرانس خبری در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان گفت: توافق هسته‌یی با رژیم ایران، رفتار این رژیم در منطقه را عوض نکرده و این رژیم هم‌چنان بی‌ثبات کننده‌ترین نیرو در خاورمیانه باقی مانده است. وی افزود:‌ آمریکا قصد ندارد وارد جنگ با رژیم ایران شود، ولی توانایی نظامی کافی در منطقه برای دفاع از منافع خود و شریکانش در خاورمیانه و جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی را دارد.

جوزف ووتل رژیم ایران را بی‌ثبات کننده‌ترین نیرو در منطقه خواند و گفت: رژیم ایران این کار را با کمک و انتقال فناوری پیشرفته به سازمانهای تحت حمایت خود انجام می‌دهند. مثلاً انتقال موشکها به شبه‌نظامیان حوثی در یمن. این فوق‌العاده خطرناک است. آنها همین کار را در سوریه هم انجام می‌دهند. آنها فناوری پیشرفته موشکی را به حزب‌الله لبنان و دیگر گروهها می‌دهند.

فرمانده سنتکام افزود: ما سعی داریم با استفاده از دیگر کشورها بر رژیم ایران فشار آوریم، تا رفتارش را عوض کند. این چیزی است که رئیس‌جمهوری ما به آن تعهد دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a264c598-cbb5-44ca-a0cd-c575e08ccfff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات