728 x 90

فراخوان ۱۱۱۲تن از اعضای خانواده شهیدان مجاهد خلق برای جلوگیری از تخریب مزار شهیدان

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فراخوان ۱۱۱۲تن از اعضای خانواده شهیدان مجاهد خلق برای جلوگیری از تخریب مزار شهیدان

در نامه به دبیرکل ملل متحد، رهبران اتحادیه اروپا و آمریکا و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر

روز سه‌شنبه ۴می۲۰۲۱ هزار و ۱۱۲عضو خانواده شهیدان سازمان مجاهدین خلق ایران، طی نامه‌یی به دبیرکل ملل متحد، رهبران اتحادیه اروپا و رئیس جمهور و مقامات مسئول در آمریکا خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از ادامه تخریب مزارهای بستگانشان توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران شدند. رژیم آخوندی از سال‌ها پیش در یک سیاست ضدانسانی و جنایتکارانه برای از بین بردن آثار جنایت علیه بشریت، مزار اعدام شدگان سیاسی را به‌طور سیستماتیک و بتدریج در تهران و شهرهای مختلف کشور تخریب می‌کند.

این نامه با اشاره به فتوای جنایتکارانه خمینی مبنی بر اعدام تمامی مجاهدین سرموضع می‌نویسد: در حالی‌که «سازمانها و مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و کارشناسان ملل متحد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷ را جنایت علیه بشریت توصیف کرده‌اند، رژیم آخوندی برای مخفی کردن آثار این جنایت بزرگ به طرق مختلف تلاش می‌کند، مزار این شهیدان را تخریب کند... این اقدامات به منزله شکنجه دستجمعی هزاران هزار بازماندگان شهیدان و جنایت مضاعف علیه بشریت است».

نامه ۱۱۱۲ عضو خانواده مجاهدین شهید ضمن تأکید بر ضرورت ارجاع پرونده قتل‌عام زندانیان سیاسی و مسئولان آن به شورای امنیت ملل متحد و دادگاه بین‌المللی، ملل متحد و عموم سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به اقدام برای جلوگیری از تخریب مزار شهیدان و از بین بردن آثار جنایت و شکنجه روانی هزاران هزار خانواده در سراسر ایران فرامی‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۵ مه ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/865e71c3-c78e-4913-acb3-0b5a2185ca67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات