728 x 90

فراخوان فوری آمریکا به تشکیل جلسه شورای امنیت در مورد سوریه

شورای امنیت ملل متحد
شورای امنیت ملل متحد

آمریکا که هم‌اکنون ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به عهده دارد روز سه‌شنبه سیزدهم شهریور ۹۷درخواست کرد تا روز جمعه آینده نشست شورای امنیت حول وضعیت در استان ادلب سوریه باشد.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد گفت اغلب اعضای شورای امنیت با تشکیل جلسه برای بررسی این موضوع موافق اند چرا که موضوع استان ادلب بسیار خطرناک است.

نیکی هیلی به هشدارهای اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد که گفته است: رژیم اسد احتمال دارد برای بازپس‌گیری استان ادلب از اپوزیسیون سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد اضافه کرد، دونالد ترامپ به ایران و روسیه و بشار اسد گفته است نباید به ادلب حمله شود و مردم هدف تهاجم شیمیایی قرار گیرند.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از نیکی هیلی نوشت « آنها نمی‌توانند از تسلیحات شیمیایی استفاده کنند. وی هشدار داد در صورتی که تسلیحات شیمیایی بکار گرفته شود ایالات متحده پاسخ خواهد داد.

پاسخ سریع آمریکا

در شرایطی که آمادگیها برای تهاجمی قریب‌الوقوع به ادلب انجام می‌شود، آمریکا به رژیم اسد هشدار داد در صورتی‌ که در استان ادلب سلاح شیمیایی بکار گرفته شود با سرعت و با روشهای مناسب پاسخ خواهد داد. سازمان ملل‌متحد نیز گفت تهاجم محتمل اسد به ادلب چه بسا به یک فاجعه انسانی منتهی شود.

سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید گفت: روشن باشد که موضع ما قاطعانه خواهد بود درصورتی‌که بشار اسد دوباره بخواهند از سلاح شیمیایی استفاده کند. ایالات متحده و هم‌پیمانانش به‌سر عت و با روشی مناسب پاسخ خواهند داد.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد که در استان ادلب میلیونها بیگناه در معرض تهاجم قریب‌الوقوع رژیم اسد که توسط روسیه و رژیم ایران حمایت می‌شود، قرار گرفته‌اند.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14379c79-5408-42ed-bd27-528157ee4555"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات