728 x 90

فاکس نیوز: رژیم ایران توطئه می‌کند، افزایش ترور پاسخ به پاداش اتحادیه اروپا

فاکس نیو-رژیم ایران توطئه می‌کند
فاکس نیو-رژیم ایران توطئه می‌کند

سایت فاکس نیوز ۱۸مرداد به قلم آدام شاو در مطلبی در مورد توطئه تروریستی رژیم ایران علیه همایش بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس نوشت، ایران در خاک اروپا توطئه می‌کند در حالیکه اتحادیه اروپا تلاش می‌کند سپر بلای رژیم در مقابل فشار تحریمهای ترامپ باشد

 

افزایش ترور پاسخ رژیم ایران به پاداش اتحادیه اروپا

در حالیکه اتحادیه اروپا با ایجاد تحریمها علیه رژیم ایران مخالفت می‌ورزد، این رژیم حمایت اروپا را با افزایش عملیات ترور در قاره اروپا پاداش داده است، بنا‌ به گزارشات علیه مخالفان ایرانی و سیاستمداران حامی آنها در اروپا توطئه می‌کند.

دولت ترامپ تحریمها را علیه این رژیم یاغی در این هفته اعمال کرد که نتیجه تصمیم آمریکا در بیرون کشیدن از برجام بوده است.

این حرکت واکنشی قوی از طرف رهبران اروپا را برانگیخت که گفتند از این تصمیم آمریکا عمیقاً متأسف هستند.

موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا به همراه وزیران خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌یی گفتند، «لغو تحریمهای مرتبط به اتمی‌ بخش مهمی از این توافق است» و تعهد «حفاظت از فعالان اقتصادی اروپا برای درگیر شدن در تجارت مشروع با ایران را دادند.»

اما این رژیم در حالیکه با ناآرامی قابل توجهی در داخل در رابطه با فساد و سوءمدیریت که به کمبودهای آب و گرانی مواد غذایی منجر شده مواجه است و گفته شده که اقدام به صدور ترور به اروپا کرده است.

 

اعتراضات گسترده و فزاینده شهروندان، رژیم ایران را به نقطه بحرانی رسانده است

ماه گذشته یک دیپلمات ایرانی که در وین مستقر است یکی از۴نفری بود که به‌خاطر توطئه برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی گروه‌های مخالف ایرانی در پاریس دستگیر شد مراسمی که در آن رودی جولیانی وکیل ترامپ حضور یافته بود.

دادستانهای آلمان اظهار داشتند که اسدالله اسدی که عضو وزرات اطلاعات و امنیت است مأموریت مراقبت و تحت نظر داشتن گروه‌های داخل و خارج ایران را به عهده داشت.

او متهم به عامل خارجی و جاسوس برای ارتکاب قتل است. جواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران این ادعاها را مسخره خوانده است.

نسبت به حضور این رژیم در آلبانی نگرانی وجود دارد، جایی که مخالفان به فاکس‌نیوز گفتند، سفارت ایران کارمندان خود را افزایش داده و فعالان بلندپایه اطلاعاتی را به آنجا فرستاده است. از آنجا که اعضای مجاهدین خلق ایران که در سال ۲۰۱۶ از عراق به آلبانی منتقل شدند، این کشور قابل‌توجه و مهم است.

شورای ملی مقاومت ایران گفت، رژیم ایران می‌خواست آنها را در عراق به‌قتل برساند و عدم موفقیت این کار یک «شکست فاحش» برای این رژیم بود.

پاندلی مایکو، نخست‌وزیر سابق آلبانی برای فاکس‌نیوز فاش ساخت مقامات آمریکا به او گفتند که به‌خاطر اطلاعاتی در رابطه وجود تهدید علیه او، لازم است حفاظت خود را افزایش دهد.

او در حالیکه گفت استراتژی رژیم ایران در این منطقه بی‌سابقه است، به فاکس‌نیوز گفت، «من نمی‌ترسم.»

 

سابقه طولانی رژیم ایران در طراحی و اجرای اقدامات تروریستی

یک مقام ضدتروریسم آمریکا برای فاکس‌نیوز تأیید کرد که اوایل امسال مقامات آلبانی دو ایرانی را به اتهام ترور دستگیر کردند.

این مقام گفت:‌‌« ایران در ۳۹سال گذشته سابقه طولانی طراحی و اجرای اقدامات تروریسی و قتل علیه مخالفان رژیم ایران، از جمله یک سری طرح قتل و حملاتی که در سالهای اخیر در کشورهای اروپایی را داشته است.»

مقامات آمریکا ابایی نداشتند که در رابطه با این طراح های ترور صبحت کنند. مایک پمپئو وزیر خارجه در سخنرانی ماه پیش خود به این اقدام در پاریس به‌عنوان اثبات نیات این رژیم اشاره کرد.

او گفت:‌ «این هر آنچه نیاز است در رابطه با این رژیم بدانیم را به ما می‌گوید، در حالیکه آنها پنهانی حملات  تروریستی در قلب اروپا را طراحی می‌کنند، همزمان تلاش می‌کنند تا اروپا را متقاعد نمایند که در توافق اتمی باقی بماند.»

 

 

شکی در طراحی ترور از جانب رهبری رژیم ایران وجود ندارد

محمد محدثین، مسئول کمسیون امور خارجی شورای ملی مقاومت ایران طی بیانیه‌یی به فاکس‌نیوز گفت، شکی وجود ندارد که این طرح از جانب رهبری این رژیم ریخته شده.

او طی بیانیه‌یی به فاکس‌نیوز گفت:‌«طرح های خنثی شده رژیم ایران در آلبانی و پاریس از جنبه هدف قرار دادن جمعیت عظیم و ضربه زدن یک جا به تعداد زیادی نفر، مشابه‌عملیاتهایی است که داعش انجام داده است.

او گفت:‌«این طرحها در نهادی به نام شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری و طراحی شده است. این طرحها توسط علی خامنه‌ای ولی‌فقیه مورد تأیید قرار گرفته و برای اجرا به سازمان امنیت و اطلاعات محول شده.»

به نظر می‌رسد این تهدیدات تروریستی تنها به افزایش فشار روی اتحادیه اروپا جهت صرفنظر کردن از مخالفت با تحریمها و همراه شدن با اقدامات آمریکا برای فشار بر رژیم ایران برای اصلاح شدن یا تغییر رژیم منجر شود. این هفته نیکی هیلی نماینده آمریکا د رملل متحد اتحادیه اروپا را متهم کرد که در رابطه با این موضوع: بازی سیاسی می‌کند.»

نیکی هیلی روز چهارشنبه به فاکس‌نیوز گفت:‌«اتحادیه اروپا می‌تواند هر کاری که می‌خواهند انجام دهد، اما شما نمی‌توانید از فعالیتهای ایران چشم‌پوشی کنید، بنابراین اتحادیه اروپا باید تصمیم بگیرد

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1f205d5-c4f1-4191-ba7e-a298e3242989"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات