728 x 90

عفو بین‌الملل: شرایط منجر به مرگ مشکوک مهسا امینی باید مورد تحقیقات کیفری قرار گیرد

جان باختن مهسا امینی بر اثر جراحات ناشی از ضرب و شتم ماموران گشت ارشاد رژیم
جان باختن مهسا امینی بر اثر جراحات ناشی از ضرب و شتم ماموران گشت ارشاد رژیم

عفو بین‌الملل روز جمعه ۲۵شهریور قتل مهسا امینی ۲۲ساله به‌دست نیروهای سرکوبگر رژیم زن‌ستیز آخوندی را به‌شدت محکوم کرد و در مطلبی نوشت:

شرایط منجر به مرگ مشکوک در حین بازداشت مهسا امینی ۲۲ساله، که شامل گزارشهایی مبنی بر شکنجه و سایر بدرفتاریها بوده است، باید مورد تحقیقات کیفری قرار گیرد.
واحد پلیس موسوم به «پلیس امنیت اخلاقی» در تهران، که مجری قوانین تحقیرآمیز و تبعیض‌آمیز حجاب اجباری در کشور است، او را سه روز قبل از مرگش به صورت خودسرانه بازداشت کرد.
تمام مأموران و مقامات مسئول باید به دست عدالت سپرده شوند.

 

مهسا (ژینا) امینی، دختر ۲۲ساله اهل سقز که به‌همراه خانواده‌اش به تهران سفر کرده بود، روز سه‌شنبه ۲۲شهریور در ورودی بزرگراه حقانی توسط نیروهای گشت ارشاد، دستگیر شده و به ارگان سرکوبگر موسوم به «امنیت اخلاقی» منتقل می‌شود.

وی که نسبت به این بازداشت اعتراض می‌کند به‌شدت مورد ضرب و شتم مزدوران انتظامی قرار گرفته و به‌دلیل شدت جراحات، به بیمارستان کسری در تهران منتقل می‌گردد. پزشکان معالج او پس از معاینه مهسا اعلام کردند که وی به‌طور همزمان دچار سکته قلبی و مرگ مغزی شده است. گفته می‌شود مرگ مغزی مهسا به‌دلیل شکستگی جمجمه او به‌دنبال ضربات شدید مزدوران به سر وی بوده است.

در وحشت از واکنش عمومی نسبت به این جنایت وحشیانه، رئیسی جلاد دستور پیگیری و بررسی این حادثه را به احمد وحیدی وزیر کشورش داد.

 

توئیت خانم مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d25610a-b9a7-4deb-8731-ac6e81c8aac6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات