728 x 90

عفو بین‌الملل: رژیم ایران معترضان محکوم به اعدام را شکنجه می‌کند

سرکوب معترضان در ایران
سرکوب معترضان در ایران

روزنامه «گاردین» دوشنبه ۱۰بهمن، نوشت، عفو بین‌الملل روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد رژیم ایران معترضان زندانی که به اعدام محکوم شده‌اند را تحت شکنجه و تجاوز جنسی و ضرب و شتم قرار می‌دهند.
در این گزارش آمده است حداقل دو نوجوان و یک مرد تحت شکنجه و تجاوز جنسی و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند یکی از این افراد به نام مهدی محمدی‌فرد که ۱۹سال دارد که مورد تجاوز و ضرب و شتم مأموران زندان قرار گرفته است. این نوجوان دچار «آسیب‌های مقعدی» و «خون‌ریزی مقعدی» شده است به‌طوری که مسئولان زندان مجبور شده‌اند او را برای مداوا به بیمارستان بفرستند.

عفو بین‌الملل در گزارش خود می‌افزاید مهدی محمدی‌فرد و عرشیا تکدستان ۱۸ساله و جواد روحی ۳۱ساله از معترضان بازداشت شده در شهر نوشهر استان مازندران هستند که توسط قضاییه رژیم ایران به اتهام «افساد فی‌الارض» و «محاربه» به اعدام محکوم شده‌اند.
درگزارش عفو بین‌الملل آمده است اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می‌دهد جواد روحی در حالی که او را به تیرکی بسته بودند مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است و به کف پاهایش شلاق زده‌اند و روی بیضه‌هایش یخ گذاشته‌اند. تکدستان نیز بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
دایانا الطهاوی، معاون امور خاورمیانه و آفریقای شمال عفو بین‌الملل با صدور یک بیانیه در این باره گفت: «این حقیقت که عرشیا تکدستان، مهدی محمدی‌فرد و جواد روحی و بستگان مضطرب آنها زیر سایه اعدام زندگی می‌کنند، در حالی که مأموران سپاه و مقامات قضایی که مظنون به مسئولیت یا همدستی در سوء استفاده جنسی و سایر اشکال شکنجه آنها هستند، از مصونیت مطلق برخوردارند، ظلم محض و غیرانسانی بودن سیستم قضایی ایران را برجسته می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ae61f42-9349-4f41-b40b-d79ebaa21feb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات