728 x 90

عفو بین‌الملل: اعدام رضا رسایی آشکار می‌کند که چگونه سیستم عدالت کیفری رژیم ایران تا ژرفا پوسیده شده است

اعدام رضا رسایی
اعدام رضا رسایی

عفو بین‌الملل روز ۱۶مرداد درباره اعدام رضا رسایی اعلام کرد: این اعدام بار دیگر آشکار می‌کند که چگونه سیستم عدالت کیفری رژیم ایران تا ژرفا پوسیده شده است و عزم مقام‌های رژیم را برای استفاده از مجازات اعدام به‌عنوان ابزاری برای سرکوب سیاسی و به‌منظور القای ترس در میان مردم نشان می‌دهد.

اعدام رسایی هم‌چنین هر گونه توهم پیشرفت حقوق‌بشر را با به دست گرفتن قدرت توسط رئیس‌جمهور جدید در هفته گذشته، از بین می‌برد.

 

به‌دنبال اعدام زندانی قیام، رضا رسایی در کرمانشاه، خانم مریم رجوی طی پیامی گفت: خامنه‌ای بار دیگر در جنایتی فجیع، خون زندانی قیام رضا_رسایی دلیر را بر زمین ریخت. برگ دیگری از پرونده قطور ظلم و جنایت خامنه‌ای ضحاک مار‌به‌دوش! اعدام این زندانی سیاسی در اولین روزهای رئیس جمهور جدید رژیم، نشان دیگری است که اعدام و سرکوب، مهم‌ترین رکن بقای رژیم است و تا خامنه‌ای و نظام ولایت فقیه بر سرکار است از آن دست نمی‌کشد. با صمیمانه‌ترین همدردیها با دوستان، همشهریان و بستگان رضا، قطعاً این جنایتها، خلق قهرمان و جوانان و کانون‌های شورشی را مصمم‌تر می‌کند تا ریشه استبداد مذهبی را بر کنند و دموکراسی، حاکمیت مردم و عدالت را برقرار کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78075633-9ad4-447f-92c5-0d732f537469"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات