728 x 90

عضو مجمع تشخیص: یکدست شدن حکومت، خطرناک است

محمد صدر
محمد صدر

به گزارش سایت بهار نیوز، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه ۷فروردین درباره عواقب یکدست شدن رژیم هشدار داد و گفت: اگر چنین اتفاقی رخ دهد مسأله خطرناکی برای کشور است و حتی خطر امنیتی دارد.

محمد صدر با اعتراف به این‌که در نظام آخوندی مردم جایگاهی ندارند، افزود: عده‌یی از فقهای چه شیعه و چه سنی هستند که بر این باورند مردم نه حقی دارند و نه نقشی دارند، رأس حکومت نیز از بالا تعیین می‌شود و آراء مردم صرفاً به‌عنوان زینت تلقی می‌شود و در واقع حق مردم نیست که بخواهند حکومتی تشکیل دهند که طبیعتاً این تفکر موجب تبدیل شدن نظام به یک حکومت دیکتاتوری وحشتناک می‌شود.

وی هم‌چنین مجبور به اعتراف شد که: دیکتاتوری مذهبی، دیکتاتوری وحشتناکی است بدین گونه که به‌عنوان مثال فرد با خشونت عمل می‌کند و با خشونت افراد مخالف خود را از بین می‌برد و در عین‌حال تصور می‌کند که با این اقدامات به بهشت نیز می‎رود یعنی به نوعی حکم خدا را اجرا می‌کند.

صدر هم‌چنین با نادیده گرفتن گفته امام‌اش که حرف خود را بر حرف همه مردم الویت می‌داد، گفت: امیدواریم که هیچ‌گاه به اینجا نرسیم و بنده هم فکر می‌کنم انشاءالله نمی‌رسیم به این دلیل که رهبری نظام در چارچوب تفکرات امام می‌اندیشد. مهمترین مسأله نیز همین موضع‌گیری اخیر ایشان بود این موضع‌گیری اخیر ایشان برخلاف نظر اصول‌گرایان تند یا همانهایی که چندان به رأی مردم اعتقاد ندارند بود.

این مهره حکومتی هم‌چنین افزود: در واقع این عده تصور می‌کردند می‌توانند انتخابات ریاست‌جمهوری را مانند انتخابات مجلس برگزار کنند و فقط یک تفکر کاندیدا داشته باشد حال اگر درصد مشارکت نیز بالا نباشد از نظر آنها مهم نیست و از نظر این عده، مهم نتیجه است که بتوانند قوه مجریه و دولت را در اختیار بگیرند با این تصور که در حال حاضر قوه قضاییه و قوه مقننه را در اختیار دارند از این رو حکومت نیز یکدست شود.

وی هم‌چنین به کسادی انتخابات مجلس ارتجاع اشاره کرد و افزود: بنده در چندین مصاحبه عرض کردم که اگر چنین اتفاقی رخ دهد مسأله خطرناکی برای کشور است و حتی خطر امنیتی دارد چرا که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری مثل انتخابات گذشته مجلس باشد مشروعیت نظام زیر سؤال رفته و این موضوع نیز زمینه طمع بیگانگان را برای ایجاد یک سری توطئه‌هایی علیه جمهوری اسلامی فراهم می‌کند و به بیانی جمهوری اسلامی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

صدر هم‌چنین اشاره دارد به وضعیت شورای نگهبان رژیم و دیکتاتوری ای که از این طریق اعمال می‌شود و گفت: جمهوری یعنی حکومتی که در شکل‌گیری آن جمهور یا مردم نقش دارند حکومت با رأی مردم تشکیل شد بنابراین باید پاسخگو باشد این مسأله که ما فکر کنیم که حالا مسئولیتی کسب کردیم و هرکاری دلمان بخواهد انجام بدهیم و به هیچ‌کدام از مسائل پاسخگو نباشیم در ماهیت جمهوری معنا پیدا نمی‌کند به‌عنوان مثال همین عملکردهایی که شورای نگهبان در انتخابات گذشته مجلس و یا بخش‌های دیگر داشت حاکی از این است که هر کسی را تمایل داشته باشند تأیید و هر کسی را نخواهند رد می‌کنند در نتیجه اصلاً هم پاسخگو نیستند به‌رغم این‌که به‌هرحال توصیه شده که حداقل ممکن به خودِ افراد گفته شود چرا ردصلاحیت شده است اما شورای نگهبان، این کار را انجام نمی‌دهد. از این رو این مسأله در چارچوب جمهوری معنا نمی‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5d3ffae-f78a-481e-be03-00fe49b241a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات