728 x 90

ضرب و شتم وحشیانهٔ زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد توسط دژخیمان خامنه‌ای در زندان سمنان

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

ضرب‌وشتم وحشیانه زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد

توسط دژخیمان خامنه‌ای در زندان سمنان

 

زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد، خواهر ۴ شهید مجاهد خلق، مجاهدان قهرمان علیرضا و غلامرضا و مجاهدان سربدار در قتل‌عام ۶۷ عبدالرضا و رقیه اکبری منفرد که به زندان سمنان تبعید شده است، روز چهارشنبه دوم شهریور ۱۴۰۱، هنگام ملاقات با همسر و دخترانش، مورد ضرب‌وشتم وحشیانه دژخیمان خامنه‌ای قرار گرفت. مریم اکبری که در قیام عاشورای ۱۳۸۸ در تهران دستگیر شد و اکنون سیزدهمین سال زندان خود را می‌گذراند، جرم افزوده‌اش، دادخواهی و افشاگری و شکایت در سال۱۳۹۵ در مورد مجاهدان سربدار است.

 

مریم اکبری در ۱۳سال گذشته حتی یک روز مرخصی برای دیدار با فرزندانش نداشته و در زمان دستگیری در قیام ۸۸ دختر کوچکش ۳ساله بود. روز چهارشنبه ۲شهریور، در جریان ملاقات، دژخیمی به‌نام «کردی» معاون زندان سمنان، برخلاف معمول به بهانهٔ نپوشیدن چادر، مانع از دیدار دختر مریم اکبری با مادرش می‌شود و مریم اکبری را که برای دیدار با فرزندش مقاومت می‌کرده به‌زور و با ضرب‌وشتم به بند برمی‌گردانند. به این منظور دژخیمی به نام حسینی‌پور گلوی مریم را گرفته و او را مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهد، اما در اثر اعتراض خانواده سرانجام ناگزیر از دادن ملاقات می‌شوند، اما برای مریم اکبری منفرد به اتهام اغتشاش و برهم زدن نظم زندان پرونده جدیدی گشوده می‌شود. در اینجا روشن می‌شود که تمام سناریویی که به بهانهٔ چادر به اجرا گذاشته شد برای جلوگیری از آزادی مریم اکبری و باز کردن یک پرونده دیگر برای او بوده است.

 

این در حالی است که اخیراً بعد از ۱۳سال برای مریم اکبری از سوی وزارت اطلاعات رژیم پرونده جدیدی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» گشوده شد که قرار است رسیدگی به آن در روز ۲۷شهریور در بیدادگاه ضدانقلاب سمنان به نیابت از دادگاه ارتجاع در تهران انجام شود. به‌رغم ابتلای مریم اکبری به بیماری کبدی، رژیم به این زندانی حتی اجازه نمی‌دهد که به‌رغم بارها درخواست، حداقل هفته‌یی یک یا دوبار برای خودش غذا درست کند، در حالی‌که در تمام زندانها امکان پخت غذا و دسترسی به اجاق گاز برای زندانیان وجود دارد.

مریم اکبری منفرد در دهم دیماه ۱۳۸۸، پس از قیام عاشورای ۸۸ بازداشت و در بیدادگاهی به ریاست دژخیم قاضی صلواتی به ۱۵سال حبس تعزیری محکوم شد. اتهام وی ”محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران“ بود. دادخواهی خون شهیدان از یک دهه پیش جرم اصلی این زندانی سیاسی است.

مجاهدان سربدار عبدالرضا و رقیه اکبری منفرد در قتل‌عام ۶۷ به‌شهادت رسیدند. قبل از آنها مجاهدان خلق علیرضا اکبری منفرد و غلامرضا اکبری منفرد به ترتیب در شهریور ۱۳۶۰ و ۱۳۶۴ در شکنجه‌گاه اوین تیرباران شدند.

 

مقاومت ایران از کمیسر عالی حقوق‌بشر درخواست مداخله بلادرنگ برای حفظ جان و حقوق و آزادی فوری مریم اکبری منفرد می‌کند، زیرا او ۱۳سال از ۱۵سال حبس ناعادلانه خود را تحمل کرده و حتی طبق قوانین همین رژیم باید بعد از ۱۰سال آزاد می‌شد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ شهریور ۱۴۰۱ (۲۷ اوت ۲۰۲۲)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f5cf915-822b-4ac3-bd63-8b2293b30a0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات