728 x 90

صدور حکم اعدام کامران رضایی فر در دادگاه بدوی

کامران رضایی‌فر
کامران رضایی‌فر

بر اساس اخبار موثق دریافتی، اواخر شهریورماه ۱۴۰۰، حکم اعدام زندانی سیاسی کامران رضایی فر به وی ابلاغ شده است. این حکم که حکم بدوی دادگاه است، توسط قاضی عموزاد در شعبه۲۸ دادگاه انقلاب تهران صادر و به این زندانی سیاسی ابلاغ گردیده است.

کامران رضایی فر متولد ۱۳۴۴، تعمیرکار مکانیک، متأهل و دارای فرزند است. این زندانی سیاسی در دیماه ۹۸ به اتهام ارتباط با مجاهدین خلق توسط وزارت اطلاعات دستگیر و جهت بازجویی به بند ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین منتقل شد.

او به‌منظور اقرار گیری اجباری به مدت ۷۷روز در سلول انفرادی، محروم از حق تماس و ملاقات با خانواده‌اش و تحت انواع شکنجه‌های روحی قرار داشت که تماماً مصادیق نقض حقوق‌بشر می‌باشد. برای زیر فشار گذاشتن این زندانی سیاسی، شماری از اعضای خانواده وی از جمله همسر و پسرش را نیز دستگیر کرده و سپس آزاد کردند.

آقای رضایی فر پس از اتمام بازجویی با قرار وثیقه سنگین از زندان آزاد شد. اما پس از حدود ۲۵روز در خرداد ۹۹ ناگهان به بازپرسی فراخوانده شد و بدون ارائه هیچ توضیحی در پی تشدید عنوان اتهامی به افساد فی الارض، مجدداً بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی روز دوشنبه ۸ دیماه ۹۹، به شعبه۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست عموزاد منتقل گردید و در این جلسه به وی کیفرخواست محاربه ابلاغ شد. در همین جلسه قاضی عموزاد رئیس دادگاه او را به اعدام تهدید کرده بود.

رضایی‌فر بارها به دادگاه احضار و به دلایل واهی قرار دادگاه توسط رژیم منتفی اعلام شد. سرانجام در شهریورماه ۱۴۰۰، قاضی عموزاد حکم اعدام وی را صادر کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ce190df-a59d-477d-9f1b-35e4b1a7588b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات