728 x 90

صبح امروز اعدام سبعانه و جمعی ۲۲ زندانی در قزلحصار، در آستانه معرفی کابینه پزشکیان، کابینه اعدام

 شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ صبح امروز اعدام سبعانه و جمعی ۲۲ زندانی در قزلحصار، در آستانه معرفی کابینه پزشکیان، کابینه اعدام

۳۵ اعدام تنها در ۴ روز انتقام سخت خامنه‌ای از مردم ایران که خواستار سرنگونی او هستند

فراخوان خانم رجوی به ملل متحد و اتحادیه اروپا برای اقدام فوری به‌منظور نجات جان زندانیان زیر اعدام، احاله پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت و قرار گرفتن سردمداران رژیم در برابر عدالت

 

خامنه‌ای در گرداب بحرانهای داخلی و منطقه‌ای، در وحشت از قیام مردم و در آستانه معرفی کابینه رئیس‌جمهور جدید ارتجاع، به کشتار دسته‌جمعی زندانیان روی آورده است. کابینه‌ای که پزشکیان مکرراً تصریح کرده است با نظر خامنه‌ای و پس از تأیید او معرفی خواهد شد. کابینه اعدام!

دژخیمان خامنه‌ای امروز چهارشنبه ۱۷ مرداد در یک جنایت سبعانه که از سال ۹۵ تاکنون در این رژیم نیز سابقه نداشته است ۲۲ زندانی را در یک روز در زندان قزلحصار کرج حلق‌آویز کردند. هفت تن از قربانیان از هموطنان اهل سنت هستند.

سه‌شنبه ۱۶ مرداد امین الله نارویی ۴۲ ساله، حمزه گراوند ۲۸ ساله و آزاد عبداللهی ۴۵ ساله در زندان بندرعباس و اکبر گوهری ۴۰ ساله در زندان سبزوار اعدام شدند. شنبه ۱۳ مرداد علاوه بر ۴ زندانی که در اطلاعیه ۱۵ مرداد اسامی آنها آمده بود، سه زندانی دیگر به نام‌های نقی قربانی ۴۰ ساله، رضا (حمید) رستمی ۳۲ ساله و جواد امیری ۳۵ ساله در زندان عادل‌آباد شیراز به‌دار آویخته شدند. این انتقام سخت خامنه‌ای و قضاییه جلادان و سپاه پاسداران جنایتکار و رئیس‌جمهور ذوب در ولایت، از مردم ایران است که خواستار سرنگونی دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران هستند.

 

ظهر سه‌شنبه ۱۶ مرداد همزمان با اعتصاب غذای زندانیان در بیست و هشتمین سه‌شنبه کارزار نه به اعدام، زنان زندانی سیاسی در بند زنان اوین، در اعتراض به اعدام زندانی قیام رضا رسایی در کرمانشاه، دست به اعتراض زده و شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر حکومت اعدامی» سر دادند. گارد حفاظت زندان به زندانیان معترض یورش برد و به ضرب و شتم آنان پرداخت که شماری از آنان مجروح و مصدوم و به بهداری زندان منتقل شدند.

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ضمن همدردی با خانواده‌های داغدار گفت بنیاد این رژیم بر شکنجه و اعدام و قتل‌عام و نسل‌کشی بنا شده و ۴۵ سال است بی‌وقفه خون می‌ریزد. ماشین سرکوب و کشتار لحظه‌ای متوقف نمی‌شود تا در مقابل خشم خلق و قیامهای مردمی سد ببندد، اما این خون‌ریزیها مردم و جوانان شورشی را در سرنگونی رژیم مصمم‌تر می‌کند. خانم رجوی خواهان اقدام فوری ملل متحد و اتحادیه اروپا برای نجات جان زندانیان زیر اعدام و احاله پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت و قرار گرفتن سردمداران این رژیم در برابر عدالت شد. سکوت و بی‌عملی در برابر چنین رژیمی هم نقض فجیع ارزشهای جهانشمول حقوق‌بشری و هم مشوق رژیم در ادامه و تشدید جنایت و جنگ‌افروزی و تروریسم است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷ مرداد ۱۴۰۳ (۷ اوت ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d3a691c-3ce1-4366-a051-32f693345542"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات