728 x 90

شوری آش فضیحت، در شعبدهٔ ورشکسته انتخابات خامنه‌ای

تلویزیون رژیم ۷بهمن
تلویزیون رژیم ۷بهمن

شوری آش فضیحت، در شعبدهٔ ورشکسته انتخابات خامنه‌ای

تلویزیون حکومتی: وارد باتلاقی شدیم که دائماً دارد تنه شما به تنه مردم می‌خورد!

افتضاح خالص‌سازی در مهندسی انتخابات کاندیداها به‌ویژه در نمایش انتخاباتی خبرگان ارتجاع، به حدی است که رسانه‌های حکومتی هم آن را از عجایب روزگار می‌خوانند و تلویزیون رژیم نیز مجبور به اعتراف به آن شده و آن را «باتلاق» توصیف می‌کند (تلویزیون رژیم ۷بهمن ۱۴۰۲).

کیومرث اشتریان: وارد باتلاقی شدیم که دائماً داره تنه شما به تنه مردم می‌خوره دائماً داری مزاحمت ایجاد می‌کنی برای مردم دائماً داری محدودیت ایجاد می‌کنی برای مشارکت شان

مجری: مصداق‌هایش را می‌گید آقای دکتر

کیومرث اشتریان: مصداق‌هایش یکی انتخابات شما مثلا فرض کنید در انتخابات مجلس خبرگان چند نفر کاندیدا تأیید صلاحیت شدند؟ ۱۴۰-۱۵۰ نفر چند نفر روحانی دارید توی کشور شما؟ صد و پنجاه الی دویست هزار نفر یعنی چی؟ یعنی شما نتوانستید نه در بین عامه مردم بلکه در آخوندها توی بین روحانیت دو هزارم نفر رو تأیید بکنید نتوانستی جذب بکنی که حداقل آبرومندانه برگزار بشه که چه بشود؟ که به اندازه کافی برای انتخابات حداقل دو تا رقیب وجود داشته باشه یعنی دامنه این‌قدر محدود شده در بین خود روحانیت هم شما می‌بینید این تصفیه‌های شدید و اصلاً خیلی‌هاشون صلاحیت هم دارند نمی‌آیند جلو می‌ترسند که صلاحیت ما رد بشه (تلویزیون شبکه چهار رژیم ۷بهمن).

 

پس از فضیحت حذف رقبای رئیسی جلاد در خراسان جنوبی، رسانه‌های رژیم گزارش دادند، علاوه برای شش استانی که تعداد کاندیدا با تعداد کرسیها در شعبده انتخاباتی خامنه‌ای برابر یا کمتر است، در استان زنجان حتی یک نفر هم واجد شرایط برای شرکت در این نمایش تأیید نشده است.

دبیر ستاد انتخابات رژیم در استان زنجان گفت: «تاکنون مورد تأیید شده‌ای اعلام نشده است» (روزنامه هم‌میهن ۹بهمن).

 

روزنامه حکومتی هم‌میهن تحت عنوان عجایب انتخابات خبرگان نوشت: در ۷ استان رقابتی وجود ندارد و آمار ۷ استان دیگر هنوز اعلام نشده و به این ترتیب، رقابت در یک‌سوم کرسی‏‌های مجلس خبرگان بلاتکلیف است. این در حالی است که مطابق با آخرین خبرها، یکی از نامزدهای این انتخابات از حوزه انتخابیه هرمزگان انصراف داده و یکی دیگر از آنها نیز همین امروز فوت کرده است (روزنامه هم‌میهن ۹بهمن).

 

روزنامه حکومتی اعتماد نیز نوشت: انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان، علاوه بر معنا انتخابات را از صورت نیز خالی کرده و آنچه قرار است در برخی استانها اتفاق بیفتد نامش هر چه که هست دیگر انتخابات نیست. وقتی در یک حوزه انتخابیه مثل خراسان جنوبی یا کهگیلویه و بویراحمد تنها یک نامزد برای تصدی یک کرسی تأیید شده است دیگر چگونه می‌توان اسم آن را انتخاب گذاشت؟

این منبع حکومتی می‌افزاید: به نظر می‌رسد در پس چنین چینشی ایده‌ای وجود دارد که شاید بتوان آن را تبدیل «انتخاب» به «بیعت» تعبیر کرد و این امر در انتخابات مجلس خبرگان معنایی دیگر می‌یابد.

(روزنامه حکومتی اعتماد ۹بهمن)

 

در این میان، پاسدار قالیباف با وحشت از کسادی شعبده انتخابات خامنه‌ای گفت: هر کسی با صندوق انتخابات قهر کند، خواسته و ناخواسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

پاسدار قالیباف ۹بهمن ۱۴۰۲:

الان هم مخصوصاً در انتخابات ما در حوزه خارجی نگاه بکنیم معنی داره میزان مشارکت. به نظر من هر کسی به هر بهانه‌یی بخواهد بهانه‌گیری کند، تسویه‌حساب کند، هر حرفی بخواهد بزند و قهر کند، خواسته و ناخواسته آب به آسیاب دشمن ریخته، بله ما نمی‌گیم اشکالات نیست اشکال هست ولی باید بایستم بعد از ۴۵سال با هم حرف بزنیم گفتگو کنیم پیگیری کنیم اینها را حل و فصل کنیم.

(تلگرام انتخابات فوری رژیم ۹بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2be1eb40-b0dc-4d51-ae4e-60be7f40cd95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات