728 x 90

شورای امنیت ملی کاخ سفید: حملات هوایی در عراق و سوریه موفقیت‌آمیز بود

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید
جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، جمعه ۱۳بهمن در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام موفقیت‌آمیز بودن حملات در عراق و سوریه گفت که ارتش آمریکا ۸۵نقطه را در هفت پایگاه مرتبط با شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در این دو کشور هدف قرار داد که در جریان آن، سه پایگاه در عراق و چهار پایگاه در سوریه، بمباران شدند.
وی در سخنان خود اضافه کرد که در تعیین این اهداف اطمینان حاصل شده بود که اولاً مرتبط با شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی هستند و دیگر این‌که کمترین آسیب به غیر‌نظامیان وارد شود.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، نیز در اطلاعیه‌یی اعلام کرد عوامل نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن را در عراق و سوریه، بامداد شنبه ۱۴بهمن به وقت محلی، هدف حملات هوایی قرار داده است.
بر اساس اعلام سنتکام، نیروهای ارتش آمریکا بیش از ۸۵نقطه را در این دو کشور با هواپیماهای متعدد، از جمله بمب‌افکنهای دوربرد، که از آمریکا به منطقه اعزام شده بودند، هدف قرار داد.
این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، پس از انجام این عملیات ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌یی گفت: «حملات امروز به دستور من انجام شد و در زمان و مکانهایی دیگر، هر کجا که ما بخواهیم، ادامه خواهد یافت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cf531ee-2e93-4b79-849e-05e67cd9efb2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات