728 x 90

حمله با پهپاد به تأسیسات اتمی رژیم در نطنز همزمان با شکست مذاکرات در وین

حمله با پهپاد به تأسیسات اتمی رژیم در نطنز
حمله با پهپاد به تأسیسات اتمی رژیم در نطنز

حمله با پهپاد به تأسیسات اتمی رژیم در نطنز

همزمان با شکست مذاکرات در وین

نور و صدای شدید و لرزش و شکستن شیشه‌ها

و بیرون ریختن اهالی از خانه‌ها در منطقة انفجار

خبرگزاری سپاه پاسداران

شنیده‌های غیررسمی از انهدام یک پهپاد ناشناس حکایت دارد

وال استریت ژورنال:

سخنگوی ارتش رژیم ایران در تلویزیون دولتی

انفجار نطنز را کم اهمیت جلوه داد

اما تسنیم خبرگزاری نزدیک به نیروهای امنیتی اعلام کرد

شنبه شب یک پهپاد دشمن موجب فعال شدن سیستم دفاعی شد

حوالی ساعت۲۱ شنبه شب ۱۳آذر رسانه‌های مختلف رژیم از نور شدید و صدای انفجار بزرگ در آسمان نطنز خبر دادند که همزمان شلیک موشک از جانب پدافند تأسیسات اتمی را همراه داشت.

اهالی محل با نگرانی از خانه‌ها به خیابان ریختند و معلوم شد شلیک از پدافند موشکی بین عباس آباد و بادرود انجام شده که در واقع پدافند سایت نظنز است.

سرکردگان و رسانه‌های رژیم با ضد و نقیض‌گویی حداکثر تلاش خود را به‌عمل آوردند که موضوع را رزمایش یا آزمایش موشکی جلوه بدهند و تا آنجا که ممکن است آنرا کوچک و عادی نشان بدهند. هم‌چنین گفته شد که به یک شیء در آسمان شلیک شده و موشک به‌طور خودکار آن را هدف قرار داده است. اما سپاه پاسداران و نیروی انتظامی سریعاً منطقه عباس آباد بادرود را قرق کردند و مانع هر گونه تردد شدند. (سایت نورنیوز (رژیم) ۱۳آذر)

نورنیوز وابسته به شورای عالی امنیت رژیم مدعی شد: شلیک موشک پدافندی در آسمان منطقه بادرود با هدف آزمایش واکنش سریع نسبت به تهاجم احتمالی شلیک و با هدایت سایت پدافندی منطقه در آسمان منفجر شده است.

این در حالیست که ساعتی پس از وقوع این انفجار، خبرنگار خبرگزاری سپاه پاسداران گزارش داد، شنیده‌های غیررسمی خبرنگار فارس از انهدام یک پهپاد ناشناس حکایت دارد (نسیم آنلاین ۱۳آذر)

سایت حکومتی نسیم‌آنلاین نیز نوشت: شدت انفجاری به حدی بود که موج انفجار باعث آسیب به درب و بعضی خانه‌ها شده است.

وال استریت ژورنال گزارش کرد: انفجار در منطقه نزدیک به کارخانه اصلی غنی‌سازی اتمی رژیم ایران را روز شنبه تکان داد که موجب توضیحات متناقضی از جانب مقامات ایرانی شد.

سخنگوی ارتش رژیم ایران در تلویزیون دولتی این انفجار را کم اهمیت جلوه داد و گفت که یک سیستم موشکی آزمایش شلیک داشته در حالی‌که تسنیم، یک خبرگزاری نزدیک به نیروهای امنیتی گفت که شنبه شب، یک پهپاد دشمن موجب فعال شدن سیستم دفاعی شد. (وال استریت ژورنال۱۳آذر)

از سوی دیگر ایدی کوهین یک مشاور نخست‌وزیر سابق اسراییل توئیت کرده است:

آنچه ساعاتی پیش در ایران رخ داد تمام ماجرا نیست بلکه مقدمهٔ رویداد بزرگتر است

-توئیت ایدی کوهن

حملهٔ پهپادی به تأسیسات اتمی رژیم مهمترین تحول پس از شکست مذاکرات وین در اثر زیاده‌خواهیهای بی‌حد و مرز رژیم است که با اطمینان از این‌که آمریکا اهل جنگ و مقابله نیست، دائماً برای باجگیری حداکثری بر طلبات خود می‌افزاید و در ۷ دور مذاکره در سال۱۴۰۰ از زمان روحانی تاکنون، طرفهای مقابل خود را کلافه کرده است. برخی کارشناسان و تحلیلگران قویاً بر آنند که موش و گربه بازی رژیم در مذاکرات، حاکی از قصد آن برای به‌دست آوردن سلاح اتمی، به مثابهٔ ضامن بقای رژیم است. رژیمی که در محاصره انواع بحرانها به‌ویژه قیامهای پیاپی مردم ایران و اوضاع منطقه، گمان می‌کند که با سلاح اتمی می‌تواند از مهلکهٔ سرنگونی بگریزد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35b65cd1-8942-47ae-9d48-5057ef76402b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات