728 x 90

شورای امنیت خواستار توقف حملات شبه‌نظامیان حوثی به کشتی‌ها شد

شورای امنیت ملل متحد
شورای امنیت ملل متحد

رویترز در گزارشی به‌تاریخ چهارشنبه ۲۰دی از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که در آن از شبه‌نظامیان حوثی خواسته شد تا حملات به کشتی‌ها را متوقف کنند خبر داد.
در این قطعنامه، شورای امنیت سازمان ملل از حوثی‌های یمن خواست تا فوراً به حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ پایان دهند و به‌طور ضمنی از یک گروه عملیاتی به رهبری آمریکا که از کشتی‌ها دفاع می‌کنند و در عین‌حال نسبت به تشدید تنشها هشدار می‌دهند، حمایت کرد.
این قطعنامه که با ۱۱رأی موافق و بدون رأی مخالف و ۴رأی ممتنع تصویب شد از حوثیها خواست که یک کشتی به نام تا گلکسی لیدر، که این گروه در ۱۹ نوامبر کنترل آن را در دست گرفت، خدمه آن را آزاد کنند.

 

رویترز افزود: ماده کلیدی این قطعنامه که توسط ایالات متحده و ژاپن حمایت می‌شود، به حق کشورهای عضو سازمان ملل متحد، مطابق با قوانین بین‌المللی، برای دفاع از کشتی‌های خود در برابر حملات، از جمله کشتی‌هایی که حقوق و آزادیهای ناوبری را تضعیف می‌کنند اشاره کرده است.

 

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده، در ترغیب شورا به تصویب این قطعنامه گفت: «تهدید علیه حقوق و آزادیهای کشتیرانی در دریای سرخ یک چالش جهانی است که نیاز به واکنش جهانی دارد...

ایالات متحده رژیم ایران را متهم می‌کند که با نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، از حملات حوثی‌ها، از جمله موشک‌های پیشرفته و هواپیماهای بدون سرنشین، حمایت حیاتی می‌کند.

 

رویترز در گزارش دیگری افزوده است: حوثی‌های یمن می‌گویند قطعنامه سازمان ملل درباره کشتیرانی در دریای سرخ «بازی سیاسی» است.

محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی حوثی‌های یمن، روز پنجشنبه گفت که قطعنامه سازمان ملل درباره کشتیرانی در دریای سرخ یک بازی سیاسی است و آمریکا نقض‌کننده قانون بین‌المللی آن است.

الحوثی در پستی در پلتفرم رسانه‌ای ایکس گفت: آنچه نیروهای مسلح یمن انجام می‌دهند در چارچوب دفاع مشروع است و هر اقدامی که آنها با آن مواجه شوند واکنشی در پی خواهد داشت وی گفت: ما از شورای امنیت می‌خواهیم که فوراً ۲.۳میلیون نفر را از محاصره اسراییل و آمریکا در غزه آزاد کند... 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/edece17d-c387-4b64-b9b9-59138c37fb75"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات