728 x 90

شمار جان‌ باختگان کرونا در ۷۴شهر از ۱۵۰۰تن گذشته است

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

 

سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد در شبانه روز گذشته لااقل ۲۰۰تن دیگر در شهرهای تهران، قم، رشت، مشهد، کاشان، رامسر، سرخه حصار، یزد، زنجان، گرگان، گنبد، ارومیه،تبریز، مراغه، دماوند، دُرچه، رودسر و قزوین در اثر ویروس کرونا جان‌ باخته‌اند.

شمار قربانیان قم به بیش از ۴۰۰نفر رسیده و در گیلان دست کم ۱۵۴نفر است. ابعاد فاجعه به حدی است که عبدالکریم حسین زاده، نماینده مجلس ارتجاع امروز اعتراف کرد: « تلنبار شدن اجساد در قم و درماندگی مردم رشت گواه ناکارآمدی‌های صورت گرفته در این اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع کروناست...». در گلستان طبق آمار بیمارستانها در روزهای اخیر ۷۰نفر از مبتلایان درگذشته‌اند. در کرمانشاه مسئول یکی از گورستانها می‌گوید ۸۵تن از قربانیان کرونا در این گورستان دفن شده‌اند. مزار باغ فردوس کرمانشاه نیز تحت کنترل سپاه و بسیج است و اجساد را شبانه دفن می‌کنند.

به این ترتیب شمار قربانیان کرونا در ۷۴شهر در ۲۸استان تا پنجشنبه‌شب ۱۵اسفند (ساعت ۲۰به وقت تهران) قطعاً از ۱۵۰۰تن گذشته است. انبوه فاکتها،گزارشها، پیامها و تماسهای هموطنان از نقاط مختلف ایران آخوندزده حاکی از این است که آمار واقعی در سراسر کشور بسا بیشتر است. وزیر بهداری رژیم آخوندی امروز ناگزیر اذعان کرد کرونا همه ۳۱استان کشور را فراگرفته است.

سپاه پاسداران، اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات موظف شده‌اند با ترفندهای گوناگون به‌ویژه تهدید خانواده قربانیان از انتشار آمار واقعی جلوگیری کنند. ستاد کل سپاه به همه مراکز و قرارگاههای استانی دستور داده باید در بیمارستانها و ستادهای بهداشت و درمان مستقر شوند. در بسیاری از شهرها در زمان صدور جواز دفن علت فوت را دلایل دیگری مانند ایست قلبی ذکر می‌کنند. از خانواده‌ها هم تعهد می‌گیرند که نگویند علت فوت کرونا بوده است.

رژیم ناگزیرتعطیل مدارس و دانشگاهها را تا پایان سال اعلام کرد.بعد از آن هم تعطیلات سال جدید در پیش است.

در همین حال پروازهای ماهان ایر متعلق به سپاه پاسداران به شهرهای مختلف چین کماکان ادامه دارد و یک هواپیمای این شرکت حوالی ساعت ۱۰صبح به وقت محلی در پنجشنبه ۱۵اسفند در شانگهای بزمین نشست.

در فقدان حداقل رسیدگیهای پزشکی، بیش از ۳۰درصد مبتلایان در قم فوت می‌کنند. بیمارستانهای رشت مملو از مبتلایان است، سردخانه‌ها از اجساد جان‌باختگان پرشده است. مردم برای تهیه دارو و الزامات بهداشتی از ساعت ۴صبح در مقابل دارو خانه‌ها صف می‌کشند و اکثر اوقات دارو خانه‌ها، داروها و الزامات مورد نیاز بیماران را ندارند.

به‌نوشته سایت حکومتی انتخاب یک متخصص بیماریهای عفونی و عضو کمیته کشوری آنفلوانزا پیش‌بینی کرده است ۳۰تا ۴۰درصد جمعیت تهران تا آخر اسفند به ویروس کرونا مبتلا شوند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵اسفند ۱۳۹۸(۵مارس۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0fa10f3e-0c24-4d7d-9c27-f22817f898d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات