728 x 90

شلیک ۱۰۰موشک به اسراییل توسط حزب‌الله مورد حمایت ایران

شهر شمالی کریات شمونه در اسرائیل
شهر شمالی کریات شمونه در اسرائیل

تایمز اسراییل روز چهارشنبه ۲۷تیرماه نوشت: ۱۰۰ موشک شمال اسراییل را هدف قرار دادند، همزمان گفته می‌شود حملات ارتش اسراییل در لبنان ۵سوری را کشته است.
مجموعه‌یی از شلیکهای موشکی به سمت Kiryat Shmona و Galilee شلیک شدند که باعث خسارت شد، اما هیچ مجروحی نداشت. ارتش اسراییل می‌گوید به عوامل حزب‌الله و سایتهای مرتبط با گروه تروریستی حمله کرده است.

این موشکها که شب گذشته شلیک شدند چندین منطقه مختلف از شمال اسراییل را در سه موج جداگانه هدف قرار دادند، همزمان ارتش اسراییل با حملاتی به سایت‌های حزب‌الله در جنوب لبنان پاسخ داد که طبق گزارشهای رسانه‌ها حداقل پنج نفر کشته شدند.

اولین مجموعه موشکی در شهر مرزی Kiryat Shmona و تعدادی از مناطق اطراف آن امواج آژیرهای خطر را به راه انداخت. ارتش اسراییل بعداً اعلام کرد که در این حملات حداقل ۴۰موشک به سمت شهر شلیک شده است.

به گفته پلیس اسراییل، چندین راکت توسط گنبد آهنین سرنگون شد، اما برخی از آنها به شهر شمالی اصابت کردند و به ساختمانها آسیب وارد کردند. هیچ گزارشی از زخمی‌ها وجود نداشت.

چند ساعت بعد، موج جداگانه‌ای متشکل از ۱۰موشک که از لبنان شلیک شد، آژیرها را در غرب الجلیل به صدا درآورد که به‌گفته ارتش اسرائیل، همگی در مناطق باز فرود آمدند و آسیبی در پی نداشتند.

اواخر شب دوشنبه، ۲۰موشک از لبنان شلیک شد، کریات شمونه را هدف قرار داد. ارتش اسراییل گفت که بسیاری از آنها رهگیری شدند و هیچ آسیبی گزارش نشد. برخی از موشکها در شهر عمدتاً تخلیه شده فرود آمدند، از جمله یکی که به یک مرکز خرید اصابت کرد.

حزب‌الله مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و گفت که این حمله در پاسخ به کشته شدن سه کودک سوری پیش از این صورت گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7274db15-0629-48c7-b733-aece9d66c7a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات