728 x 90

شریعتمداری نماینده خامنه‌ای: اروپا می خواهد سر ما کلاه بگذارد

پاسدار شریعتمداری
پاسدار شریعتمداری

خبرگزاری تسنیم وابسته به نیروی قدس چهارشنبه ۱۶خرداد ۹۷در مطلبی به‌نقل از حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در مطلبی با عنوان « اروپا می‌خواهد سر ما کلاه بگذارد » نوشت:

آمریکا کلاه گشاد برجام را سر ایران گذاشت و حالا اروپا همان کلاه را به دست خودمان داده و می‌گوید خودتان این کلاه را سرتان بگذارید.

 

تحریمهای آمریکا و بی‌اعتمادی به اروپا

پاسدار شریعتمداری با اشاره به سخنان خامنه‌ای بر سر قبر خمینی دجال در مورد عدم اعتماد به اروپایی‌ها گفت: «رفتار اخیر سران کشورهای غربی‌ها نشان داد که ‌آنها اهل دادن تضمین به ایران نیستند... خانم موگرینی در روزهای اخیر به صراحت اعلام کرد که اروپا هیچ‌گاه به‌خاطر ایران در مقابل آمریکا نمی‌ایستد. این حرفی است که رهبران فرانسه و آلمان نیز بازگو کرده‌اند. بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توان به کشورهای اروپایی در چارچوب برجام اعتماد کرد.

 

اروپا در تحریمها به آمریکا اطمینان داده است

این‌که آمریکا حاضر شد به آن راحتی از برجام خارج شود به‌دلیل اطمینانی بود که از کشورهای اروپایی گرفته بود و اروپایی‌ها به آمریکا اطمینان داده‌ بودند که پس از خروج این کشور از برجام،‌ تمامی خواسته‌های آمریکا را به‌نحوی دیگر از ایران طلب خواهند کرد.

 

کشورهای اروپایی تحریمهای آمریکا را با ادبیاتی دیگر بیان می‌کنند

گرداننده کیهان خامنه‌ای در ادامه به شروط اروپاییان برای ادامه برجام اشاره کرد و گفت: «دولت جدید آمریکا از ابتدا حرفش این بود که علاوه بر محدودیتهایی که در بحث هسته‌یی به واسطه برجام به ایران تحمیل شده، ایران باید مسائل موشکی و منطقه را نیز به برجام اضافه کند که اروپایی‌ها نیز این خواسته را با ادبیات دیگر بازگو می‌کنند. بنابراین دلیلی ندارد که ما هم تحریم‌های ظالمانه را تحمل کنیم و هم فعالیت‌های هسته‌‌ای‌مان را به‌حالت تعلیق نگهداریم.»

 

اروپا می‌خواهد کلاه گشاد برجام را با دست خودمان بر سرمان بگذارد

پاسدار شریعتمداری گفت: «ما شاهد این واقعیت هستیم که مذاکرات با کشورهای اروپایی در سال ۸۲در حال تکرار شدن است،او یاد‌آور شد: در آن مذاکرات نیز وقتی اروپایی‌ها اطمینان پیدا کردند که فعالیت هسته‌یی ایران به‌حالت تعلیق در‌‌آمده، خواسته‌های خود را افزایش دادند و از ما درخواست کردند که فعالیت‌ هسته‌یی خود را به‌طور کلی متوقف کنیم.»

نماینده خامنه‌ای در کیهان با اشاره به صحبتهای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم که از اقدامات لازم برای دستیابی به ۱۹۰هزار سو خبر داد گفت: باید از این سؤال را از ایشان پرسید که چرا پس از خروج آمریکا از برجام اقدامی از سوی دولت و سازمان انرژی اتمی صورت نگرفت. مسئولان دستگاه دیپلوماسی کشورمان در زمان مذاکرات هسته‌یی می‌گفتند که قطعنامه ۲۲۳۱تضمین برجام است و با خروج آمریکا از برجام این قطعنامه نقض شده ولی متأسفانه دولت به این نقض عهد آشکار واکنش درخوری نشان نداد.

وی نتیجه‌گیری کرد که؛ آمریکا کلاه گشاد برجام را سر ما گذاشت و حالا اروپا همان کلاه را به دست خودمان داده و می‌گوید خودتان این کلاه را سرتان بگذارید.

 

در مورد صحبتهای خامنه‌ای در سالمرگ دجال:

 

علائم ناامیدی خامنه‌ای از برجام اروپایی

خامنه‌ای در ادامه سخنان امروز خود علائمی از ناامیدی از برجام اروپایی ارائه داد و برای روحیه دادن به نیروهای وارفته رژیم دود و دم اتمی راه انداخت. ولی‌فقیه رژیم گفت:

«سازمان انرژی هسته‌یی موظف هست سریعاً مقدمات آمادگیهای لازم را برای رسیدن به ۱۹۰هزار سو در چارچوب برجام سریعاً فراهم بکند و برخی مقدمات دیگر را که رئیس‌جمهور محترم دستور آن را دادند از همین فردا آغاز کند.»

 

خامنه‌ای با اشاره به تلاشهای ناکام روحانی برای نجات جنازه برجام گفت:

«امروز هم کسانی درصدد این هستند که یک شکل معیوب از برجام را در کشور تحمیل کنند دولتهای خارجی دنبال این‌اند یک عده‌یی در داخل تبلیغ می‌کنند که اگر این نشود جنگ خواهد شد؛ نه آقا این دروغ است. این تبلیغ به نفع دشمن است. عواملشان در داخل هم متأسفانه مشغول اند.» (جزییات بیشتر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c625f16a-b128-4356-b9ff-b0b6034d29b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات