728 x 90

شرایط بحرانی بانکها، تعطیلی ۹۰شعبه بانک کشاورزی طی سال جاری

تعطیلی ۹۰ شعبه بانک کشاورزی در پی بحران بانکهای ایران
تعطیلی ۹۰ شعبه بانک کشاورزی در پی بحران بانکهای ایران

روح اله خدارحمی گرداننده بانک کشاورزی رژیم در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایرنا به شرایط بحرانی بانکها اعتراف کرد و گفت از ابتدای امسال ۴۰شعبه‌ این بانک با هدف کاهش هزینه‌های غیرضروری بسته شده است و تا پایان سال ۵۰شعبه دیگر نیز تعطیل یا ادغام خواهد شد.

وی افزود:‌ در ابتدای امسال بانک کشاورزی یک‌هزار و ۸۸۸شعبه در سراسر کشور داشت که در پایان شهریور این رقم به هزار و ۸۴۸شعبه رسید.

 

نظام بانکی در ایران ورشکسته است و از جیب مردم سرپا نگه داشته شده است

پیشتر نیز حسین راغفر، یکی از کارشناسان اقتصادی رژیم آخوندی اعتراف کرده بود که نظام بانکی در ایران ورشکسته است و با حمایت دولت و از جیب مردم و به هزینه مردم سر پا نگه داشته شده است.

وی گفته بود:‌ بانکها در شرایطی نیستند که از تولیدکنندگان حمایت کنند؛ چرا که به‌شدت به بانک‌ مرکزی و دولت وابسته هستند و بسیاری از اینها بدون دریافت وام از بانک مرکزی نمی‌توانند به حیات روزمره خود ادامه دهند. از این رو مسأله جدی است و در نهایت دامن کل اقتصاد را می‌گیرد و تنها شاهد نابودی تولیدکنندگان نخواهیم بود.

وی افزود: بانکهای کشور برای جبران بخشی از ورشکستگی خود و با اذن و اطلاع مسئولان و نمایندگان مجلس بین ۳۰تا ۳۳درصد از تولیدکنندگان بهره می‌گیرند. مجلس تحت سلطه صاحبان قدرت و ثروت است که تنها صدای اینان در راهروهای مجلس شنیده می‌شود.

وی اقدام بانکها را کلاهبرداری رایج در ایران دانست و پیش‌بینی کرد ایران در ماههای آینده شاهد فروپاشی بیشتر بخش تولید خواهد بود و موج بیکاری در این کشور نیز گسترش خواهد یافت.

این کارشناس رژیم در رابطه با ناتوانی نظام بانکی رژیم گفت: ‌نظام بانکی توان ایستادن روی پای خود را ندارد. در واقع آنچه در حال اتفاق افتادن است، نجات نظام بانکی از جیب مردم و به هزینه مردم است. آیا از نظامی که ورشکسته است و با حمایت دولت سرپاست می‌توان انتظار حمایت از تولید را داشت؟! پس ارائه چنین کمکی دور از انتظار و دور از واقعیتهایی است که در جریان است.

راغفر گفت: ‌در ماه‌های آینده تا حدودی فروپاشی بخش تولید را خواهیم داشت؛ چرا که هنوز تولیدکننده‌ها منتظر هستند اتفاقات متفاوتی رخ دهد اما چون چشم‌انداز روشنی پیش رو نداریم خیلی از تولیدکنندگان مجبور به تعطیلی واحدهای خود خواهند شد و به‌نظر من بزرگترین میزان بیکاری و گسترش آن را شاهد خواهیم بود.

 

کاهش شدید قدرت خرید مردم

منصوری، معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رژیم نیز گفته بود

درباره بهبودِ قدرت خرید کارگران از روش‌های نقدی و غیرنقدی، قدرت خرید خانوارهایِ کارگری دست‌کم ۴۰درصد کاهش یافته است که حالا این امر باید به‌نحوی جبران شود. اما خیلی بعید می‌دانم که در این مقطع افزایش دستمزد بین ۵تا ۱۰درصد شدنی باشد. اینها رقمی نیست و تاثیر معناداری بر زندگی مردم نمی‌گذارد

 

مقالات مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f191888e-aa6a-4ba6-b1c3-1ba6227dda88"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات