728 x 90

شایعات آزادسازی ۷میلیارد دلار در کره جنوبی برای حل بحران لاعلاج اقتصادی

 تحریمهای بین المللی
تحریمهای بین المللی

علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی رژیم گفته است: سعی در دستاوردسازی برای دولت و کاهش التهاب بازار ارز می‌کنند. از جمله این موارد شایعه آزادسازی ۷میلیارد پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی است که از سال۹۹ هر چند وقت یکبار این خبر را بر سر زبانها می‌اندازند.

علی شریعتی عضو اتاق بازرگانی رژیم در گفتگو با سایت حکومتی اصلاحات نیوز به بخشی از بحرانهای لاعلاج اقتصادی رژیم آخوندی اشاره کرد و گفت: «اکنون در شرایط دو طرفه‌ای هستیم که هم مردم برای معاش خود نگران هستند و هم کسانی که کاسب تورم هستند و دهها خانه و ماشین دارند و می‌خواهند آنها را بفروشند. هر چند وقت یکبار با انتشار خبرهایی مبنی بر آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران، که حاصل تحریم‌های بانکی آمریکاست، سعی در دستاوردسازی برای دولت و کاهش التهاب بازار ارز می‌کنند. از جمله این موارد شایعه آزادسازی ۷میلیارد پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی است که از سال۹۹ هر چند وقت یکبار این خبر را بر سر زبانها می‌اندازند.

اسفند ماه سال۹۹، اولین باری بود که همزمان با توقیف یک فروند نفتکش کره جنوبی در آب‌های ایران، موضوع آزادسازی این منابع مطرح شد. پس از آن در اردیبهشت سال بعد شبکه المیادین لبنان به‌نقل از مقامات مسئول ایرانی، مدعی شد که آمریکا ۷میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران را در جریان مذاکرات وین آزاد خواهد کرد. بار دیگر روزنامه الجریده امارات در فروردین‌ماه سال۱۴۰۱ و به‌نقل از منابع آگاه ایرانی خبر از احتمال آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، طی سفر وزیر امور خارجه عمان به ایران را داد. اما یک هفته پس از مانور رسانه‌های دولتی بر این خبر، مشخص شد که خبر دقیق نبوده و هم‌چنان دست ایران از رسیدن به بدهی خود کوتاه است. با این حال رسانه‌ها و مقامات دولتی خود را از تک و تا نینداختن و مجددا، هفت ماه بعد یعنی در مهرماه سال۱۴۰۱، خبرگزاری دولت خبری مبنی بر آزادسازی این منابع را منتشر کرد که باز هم خبر پوچی از آب درآمد.

این کارگزار در ادامه صحبت‌هایش افزود: «در چند روز گذشته ۵ الی ۶میلیارد دلاری خرج شده؛ یک و شش دهم، از طریق منابع آزاد شده از عراق را به‌دلیل بدهی به ترکمنستان دادند که اگر پرداخت نمی‌شد دوباره گاز مناطق شمالی کشور فلج می‌شد. حدود ۳۵ یا ۳۶ کشتی در خلیج‌فارس منتظر بارگیری بودند و به‌دلیل مشکلی که در انتقال ارز داشتیم نتوانستیم به آنها پول بدهیم که در این چند روز یک میلیارد هم از این بابت داده شد» (سایت حکومتی عصر اقتصاد سه‌شنبه ۱۶خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/496feda4-f4f0-47f3-9d6a-e7c95d45ce8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات