728 x 90

سپاه پاسداران بر صنعت خودروی ایران نیز چنگ می اندازد

چنگ‌اندازی سپاه پاسداران بر صنعت خودروسازی ایران
چنگ‌اندازی سپاه پاسداران بر صنعت خودروسازی ایران

سرکرده نیروی هوافضای سپاه رژیم روز سه‌شنبه ۲۰خردادماه از تشکیل یک کمیته مشترک بین سپاه و وزارت صنعت برای چنگ‌اندازی سپاه روی حوزه خودرو خبر داد، درحالیکه در گزارشهای قبلی خروج نهادهای نظامی از اقتصاد وعده داده شده بود که پوچ از آب درآمد.

امیرعلی حاجی‌زاده سرکرده نیروی سرکوبگر هوافضای سپاه در پایان جلسه با سرپرست وزارت صنعت بهانه «انتقال تجربیات و اطلاعات سپاه در حوزه تحقیقات» را علت این دست‌اندازی ذکر کرد .

خامنه‌ای روز ۱۷اردیبهشت امسال گفت: «آن ذهن و فکری که می‌تواند ماهواره را تولید کند»، می‌تواند «خودرو با مصرف پنج لیتر بنزین در یکصد کیلومتر» هم تولید کند.

امیر حاتمی، وزیر دفاع کابینه آخوند روحانی، دیماه سال۹۶ خبر داد که خامنه‌ای به ستاد کل نیروهای مسلح مأموریت داده است تا نیروهای مسلح از فعالیت‌های اقتصادی «غیرمرتبط خارج شوند».

هم‌چنین روز ۳۰اردیبهشت امسال، مجلس ارتجاع به فسادی که در صورت ورود نیروهای نظامی و انتظامی ایجاد خواهند کرد اشاره کرده و در گزارش تحقیق و تفحص خود از دو شرکت خودروسازی «ایران خودرو» و «سایپا» اعلام کرد که دخالت نهادهای امنیتی در این شرکتها باعث افزایش فساد و زیان‌دهی آنها شده است.

بخوبی روشن است که چرا با وجود مخالفت و هشدار مجلس ارتجاع درباره فعالیت نهادهای امنیتی در حوزه خودروسازی، اکنون نهادهای نظامی وارد این حوزه شده‌اند و این چیزی نیست جز چنگ‌انداختن هر چه بیشتر سپاه در اقتصاد ایران و به تاراج دادن ثروت این سرزمین.

با وجود کاهش شدید تولید خودرو در ایران، بازار خودرو که ارزش آن بین ۱۲ تا ۱۵میلیارد دلار در سال برآورد شده است، کماکان یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بازارهای تولید و دلالی در اقتصاد ایران محسوب می‌شود و از این جهت است که هدف سپاه پاسداران قرار گرفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f2f1217-e5d3-4869-9b79-684d240591b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات