728 x 90

سنتکام: موشکهای حوثی‌ها به دو کشتی سوئیسی و آلمانی اصابت کرد

کشتی جنگی آمریکا
کشتی جنگی آمریکا

سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا روز دوشنبه ۲۱خرداد اعلام کرد حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران در ۲۴ساعت گذشته دو موشک بالستیک ضد کشتی را از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سمت خلیج عدن پرتاب کردند.

در این بیانیه آمده است: یکی از موشکها به کشتی باربری "تاویشی"Tavvishi که متعلق به کشور سوئیس و با پرچم لیبریا فعالیت می‌کند، برخورد کرد. کشتی تاویشی گزارش داد که خسارت دیده اما به راه خود ادامه داد. دومین موشک با موفقیت توسط یک کشتی ائتلاف منهدم شد. هیچ آسیبی توسط کشتی‌های ایالات متحده، ائتلاف یا تجاری گزارش نشده است.
به‌طور جداگانه، حوثیهای مورد حمایت ایران یک موشک بالستیک ضد کشتی و یک موشک کروز ضد کشتی به سمت خلیج عدن پرتاب کردند. هر دو موشک به کشتی باری "نوردرنی"Norderney که متعلق به آلمان بوده و با پرچم آنتیگوا Antigua و باربادوس فعالیت می‌کند، اصابت کردند. کشتی نوردرنی گزارش داد که خسارت دیده اما به راه خود ادامه داد. هیچ آسیبی توسط کشتی‌های ایالات متحده، ائتلاف یا تجاری گزارش نشده است.

علاوه بر این، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) با موفقیت یک سامانه هوایی بدون سرنشین را بر فراز خلیج عدن منهدم کردند. سپس، نیروهای سنتکام با موفقیت دو موشک کروز ضداهداف زمینی و یک موشک‌انداز حوثی‌ها را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن منهدم کردند.
 

حوثی‌ها ساعاتی قبل از این اطلاعیه، اعلام کرده بودند که دو کشتی با نام‌های «نوردرنی» و «تاویشی» مورد حمله آنها قرار گرفته است. این گروه شورشی هم‌چنین مدعی شده بود که یک ناو جنگی بریتانیا را نیز هدف قرار داده‌، اما بریتانیا این ادعا را تکذیب کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a441531-3276-4137-9340-5c1656164de9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات