728 x 90

سفره یلدای امسال گران‌تر و کوچک‌تر از سال گذشته

سفره یلدای امسال گران‌تر و کوچک‌تر از سال  گذشته
سفره یلدای امسال گران‌تر و کوچک‌تر از سال گذشته

در آستانه شب یلدا خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا ـ در گزارشی به گران شدن اجناس در شب یلدای امسال نسبت به سال قبل اعتراف کرد و نوشت:‌ بهای میوه و خشکبار نسبت به سال گذشته به‌شدت افزایش یافته و خرید برخی ملزومات سفره شب یلدا کاهش داشته است. از جمله قیمت هندوانه ۲۰درصد و آجیل طور میانگین ۷۳درصد گرانتر از سال قبل عرضه می‌شود.

سایت حکومتی خبرآنلاین نیز نوشت:‌ بی‌تردید امکان خرید پسته حداقل ۲۰۰هزار تومانی در هر کیلو، بادام و گردوی ۱۲۰هزار تومانی، تخمه ژاپنی ۳۰تا ۴۰هزار تومانی برای بسیاری از خانوارها وجود ندارد.

قیمت هر کیلو گرم انار در میادین بین ۲هزار و ۵۰۰تومان تا ۵هزار و ۲۰۰تومان است.

برای تهیه انار از فروشگاههای سطح شهر نسبت به سال گذشته باید ۲هزار تومان بیشتر بپردازید.

یک کیلو گرم هندوانه در میادین شهرداری ۹۸۰تومان قیمت خورده که یک هندوانه متوسط پنج کیلویی حدود ۴هزار و ۹۰۰تومان هزینه برمی‌دارد، اما خریدن همین هندوانه از فروشگاههای سطح شهر حدود ۱۸هزار تومان خرج برمی‌دارد.

ارزان‌ترین شیرینی که می‌توانید سر سفره بلندترین شب سال ببرید، کیک یزدی درجه یک با قیمت کیلویی ۱۵هزار تومان است که نسبت به پارسال، دو هزار تومان گران شده است.

گران‌ترین شیرینی هم شیرینی تَر درجه یک است که یک کیلو گرم آن ۲۶هزار تومان است و نسبت به پارسال، چهار هزار و ۵۰۰تومان افزایش قیمت داشته است.

برای خرید آخرین قلم سفره یلدا یعنی آجیل، دو گزینه دارید: آجیل با پوست و آجیل مغز که با توجه به کیفیت، اولی بین ۶۶تا ۸۸هزار تومان و دومی بین ۸۸تا ۱۱۰هزار تومان در هر کیلو گرم خرج برمی‌دارد.

آجیل، سنگین‌ترین قلم این سفره است چون بیشترین افزایش قیمت را نسبت به پارسال داشته. میانگین قیمت آجیل نسبت به پارسال حدود ۷۳درصد افزایش یافته و حتماً قیمت‌های کیلویی ۴۲تا ۶۰هزار تومانی پارسال برایتان خاطره شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3287ec61-50d0-4ed6-acf8-081e969c79d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات