728 x 90

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: حمله به امارات متحده عربی کار حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران بود

جان کربی سخنگوی پنتاگون
جان کربی سخنگوی پنتاگون

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، با اشاره به حمله اخیر به امارات متحده عربی گفت که حوثی‌های مورد حمایت ایران و هم‌چنین شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه از حملات پهپادی استفاده می‌کنند.

سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه ۲۸دی در کنفرانس خبری و در پاسخ به پرسشی در مورد حمله پهپادی به امارات متحده عربی گفت: «ما در این مورد شاهد ادامه حملات حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران بودیم، اما در عراق و سوریه نیز هم‌چنان می‌بینیم که گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران همین تاکتیک و همین روش حمله با استفاده از پهپاد را انتخاب می‌کنند».

جان کربی این حملات پهپادی را «تهدیدی در حال متحول شدن» خواند و با تأکید بر این‌که ارائه پوشش دفاعی صددرصدی بسیار دشوار است، گفت: «ما همواره سعی داریم مطمئن شویم می‌توانیم جلوتر از آن عمل کنیم؛ ولی دشوار است که بتوان همواره یک گام جلو بود».

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، پیش‌تر با صدور بیانیه‌یی گفته بود آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در گفتگو با وزیر خارجه امارات متحده عربی، حمله تروریستی به آن کشور را محکوم کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c98d0e68-cab9-4326-9055-91f1f9f044a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات