728 x 90

سخنرانی استراون استیونسون در سی‌ امین سالگرد قتل‌ عام ۳۰هزار زندانی سیاسی

کنفرانس سراسری جوامع ایرانی

استراون استیونسون
استراون استیونسون

روز شنبه ۳شهریور۱۳۹۷(۲۵اوت۲۰۱۸) کنفرانس مشترک آنلاین به ابتکار جوامع ایرانی و به‌منظور بزرگداشت خاطره ۳۰هزار زندانی سیاسی، سربداران قتل‌عام ۶۷در پاریس و ۲۰پایتخت و شهر مهم اروپا و آمریکای شمالی برگزار شد.

 

در کنفرانس پاریس با حضور مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران پاتریک کندی، نماینده سابق کنگره آمریکا و شماری از قانونگذاران اروپایی شرکت داشتند.

 

این کنفرانس بخشی از کارزار بین‌المللی دادخواهی قتل‌عام شدگان است که از دو سال پیش با فراخوان خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، گسترش یافته و برای شکل‌گیری یک تحقیق مستقل از سوی سازمان ملل و پایان بخشیدن به مصونیت مقامات دست‌اندرکار قتل‌عام ۶۷کوشش می‌کند. کشتاری که به تصریح سازمانها و متخصصان مدافع حقوق‌بشر، یکی از فجیع‌ترین مصادیق جنایت علیه بشریت بعد از جنگ جهانی دوم است.

مسئولان و مسببین این قتل‌عام هم‌اکنون جزو بالاترین مقامات رژیم‌اند و مستقیماًًً در سرکوب قیام و شکنجه و قتل تظاهر کنندگان دستگیرشده درگیرند.

 

در این کنفرانس که با شرکت هزاران ایرانی آزادیخواه و نمایندگان جوامع ایرانی، شخصیتهای سیاسی و اجتماعی از کشورهای مختلف، در پاریس، لندن، برلین، فرانکفورت، است کهلم، آمستردام، رم، اسلو، بروکسل، اتاوا، تورنتو، ونکوور، بخارست، هلسینکی، یوتوبوری، آرهوس دانمارک برگزار شده است، بازماندگان و اعضای خانواده‌ها و بستگان شهیدان قتل‌عام تجارب و مشاهدات شخصی خود را با شرکت‌ کنندگان در میان گذاشتند.

گزارش این کنفرانس بین‌المللی به‌طور زنده به زبانهای فارسی، انگلیسی، فرانسوی و عربی در شبکه اجتماعی و رسانه‌های اینترنتی مقاومت ایران و جوامع ایرانی پخش شد.

 

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت:‌ سه دهه است که جامعه جهانی نسبت به ‌قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران ساکت بوده است. در نتیجه آخوندها با آسودگی خاطر به ‌نقض حقوق‌بشر در ایران و سرکوب تظاهرات و اعتراضات مردمی و عملیات تروریستی و جنگ‌افروزی و فاجعه‌آفرینی در خاورمیانه و سایر کشورها دست می‌زنند. حالا زمان آن است که به ‌این سکوت پایان داده شود. (جزئیات بیشتر)

 

سخنرانی استراون استیونسون در برن

سازمان ملل در حال حاضر شواهد غیرقابل انکاری از اعدامهای فوری بیش از سی هزار تن از هواداران مجاهدین توسط رژیم ایران در تابستان ۱۹۸۸در دست دارد. آنها شواهد کافی برای ارائه به دادگاه بین‌المللی دارند که با آنها می‌توانند هم‌اکنون اعلام جرم کنند علیه کسانی که مسئول این جنایت بودند، (کسانی) که بسیاری از آنها هنوز مناصب بالایی قدرت را در رژیم ایران در دست دارند. این جنایت باید به‌عنوان جنایت علیه بشریت محسوب شود و یکی از وحشتناک‌ترین قتل‌عام های جمعی اواخر قرن بیستم. اعدام های دسته‌جمعی در زندانها در سراسر ایران بر اساس فتوای ولی‌فقیه آن زمان رژیم، خمینی، صورت گرفت که یک کمیته مرگ متشکل از چهار مقام ارشد را به‌وجود آورد که آنها بعداً تمامی اعدامها را تصویب می‌کردند. مصطفی پورمحمدی، یکی از اعضای آن کمیته مرگ تا اواسط سال گذشته وزیر دادگستری حسن روحانی بود. ولی وقتی نقش وی در جنایات افشاء گردید، با علیرضا آوایی جایگزین شد که او هم یک قاتل برجسته طی قتل‌عام ۱۹۸۸بود در موقعیتش به‌عنوان دادستان کل شهر دزفول. آوایی سالها در لیست سیاه تروریستی آمریکا بوده است. این یک فضاحت و توهین آشکار به همه ما که به حقوق‌بشر اعتقاد داریم بود که سازمان ملل علیرضا آوایی را برای سخنرانی در اجلاس سالانه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در اینجا در ژنو در ماه مارس امسال دعوت کرد. سایر اعضای کمیته مرگ ۱۹۸۸هم‌چنان مناصب مهم را در ایران در اختیار دارند.

خود روحانی، رئیس‌جمهور معروف به‌اصطلاح مدره، باید به‌خوبی از قتل‌عام مطلع بوده باشد چرا که او در سال ۱۹۸۸معاون فرماندهی نیروهای مسلح رژیم ایران بود. آدمکشیهای وحشیانه نظیر این، مقاطع دهشتناکی در تاریخ سرکوب بوده‌اند و در تاریخ استبداد در ایران معاصر. با این حال، ۳۰سال بعد از این جنایت وحشیانه، محکومیت بین‌المللی با کندی پدیدار شده است. در واقع به‌نظر می‌رسد هم‌چنان غرب مصمم است که آن را نادیده بگیرد، چیزی را که شاید ظالمانه‌ترین سبعیت بعد از خاتمه جنگ جهانی دوم بوده است تا به این وسیله بتوانند به بستن قراردادهای تجاری پرمنفعت با رژیم ایران ادامه دهند. مایه سرافکندگی است که هیچگونه پیگرد قانونی در مورد جنایتکارانی که قتلهای مخوف ۱۹۸۸را طراحی و به اجرا درآوردند وجود نداشته است. قربانیان قتل‌عام در گورهای دسته‌جمعی به خاک سپرده شدند و سرنوشت آنها در ابعاد زیادی در پرده ابهام نگه داشته شد. رژیم ایران هم‌اکنون شروع به انهدام گورهای دسته‌جمعی زندانی سیاسی کرده است که توسط نیروهای امنیتی آخوندها در دهه ۸۰مخفیانه اعدام شدند.

به‌رغم درخواستهای سازمان عفو بین‌الملل برای توقف این هتک حرمت و اجازه برای این‌که تحقیقات صورت بگیرد، در ماه ژوئیه، ۲۰تن از برخی خانواده‌های کسانی که در جریان قتل‌عام کشته شدند از یکی از اماکن گورهای مخفی در شهر اهواز دیدن کردند و متوجه شدند که گورهای عزیزانشان نابود شده است.

این تخریب تنها یک بی‌حرمتی به آن کشته شدگان نیست، بلکه مانع از یک تحقیق واقعی نسبت به‌ قتل‌عام با نابودن کردن آثار و علائم آن است که البته دقیقاً همان چیزی است که آخوندها می‌خواهند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در رابطه با برگزاری این کنفرانس در اطلاعیه‌ای با عنوان: مریم رجوی شورای امنیت را به محاکمه مسئولان قتل‌عام ۶۷و چهار دهه جنایت در ایران فراخواند

نوشت: (بخشی از اطلاعیه)
شخصیت‌های سیاسی و نمایندگان جوامع ایرانی و شاهدان قتل‌عام۶۷که در این کنفرانس سراسری و مرتبط سخنرانی کردند از جامعه بین‌المللی خواستند که از قیام مردم ایران برای تغییر رژیم و برقراری آزادی حمایت کنند و سیاستی قاطع علیه استبداد دینی حاکم بر ایران اتخاذ کنند. آنها همچنین به محکومیت نقض حقوق‌بشر و تروریسم رژیم و محاکمه آمران و عاملان قتل‌عام۶۷که هم‌اکنون جزو بالاترین مقامات رژیم ملایان بوده و به‌طور مستقیم در سرکوب تظاهرات‌های ضدحکومتی درگیر هستند، فراخواندند.(جزئیات بیشتر)

 

مطالب بیشتر:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4dfb0790-7cae-4f58-846c-c72ab2f7a145"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات