728 x 90

سایت حکومتی انصاف نیوز: "توافق ایران و عربستان چرا به سرنوشت برجام دچار خواهد شد؟"

توافق رژیم ایران و عربستان
توافق رژیم ایران و عربستان

سایت انصاف نیوز وابسته به باند مغلوب رژیم با عنوان «چرا توافق ایران و عربستان به سرنوشت برجام دچار خواهد شد؟» نوشت: اگر بخواهیم به این سؤال که «چرا برجام به این نقطه رسید؟» در حد یک عبارت سه کلمه‌ای پاسخ دهیم آن عبارت این است: بی‌اهمیت‌انگاری روح توافق. بر هر تفاهم سیاسی از جنس برجام علاوه بر متن و تفاسیر مختلف از آن، روحی حاکم است که پایبندی طرف‌های توافق به آن «تضمین» زنده ماندن توافق خواهد بود. برجام باقی می‌ماند اگر جمهوری اسلامی و ایالات متحده آن را به‌عنوان گام نخست برای آغاز حل و فصل دیگر پرونده‌های باز میان خود می‌دیدند اما به هر دلیلی این‌طور نشد. امروز نیز توافق با عربستان تا زمانی زنده می‌ماند که طرفین آن، توافق دوجانبه را آغازی برای حل و فصل پرونده‌های منطقه ببینند.

انصاف نیوز نوشت: امروز می‌توان با درس گرفتن از آن تجربه، توافق با عربستان را نقطه‌ٔ آغازی برای حرکت به سمت برجام منطقه‌یی تصور کرد؛ البته اگر دیگر بتوان چنان ایده‌ای را با چنین دیپلماتهایی که این روزها بر سر کار هستند اجرایی کرد!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed0059f2-b898-423b-80a3-979f7b11e5ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات