728 x 90

گلف نیوز: فشار عربستان و آمریکا برای پایان دادن به حضور رژیم ایران در سوریه

دونالد ترامپ و ملک سلمان
دونالد ترامپ و ملک سلمان
گلف نیوز از فشارهای عربستان سعودی و آمریکا بر روسیه برای پایان دادن به حضور رژیم ایران در سوریه خبر داد.

این منبع روز دوشنبه 20شهریور 96 نوشت:
پادشاه عربستان سعودی و وزیر خارجه روسیه در ریاض دیدار کردند. خبرگزاری سعودی گفت ملک سلمان و سرگئی لاوروف در مورد جنگ در سوریه و بحران دیپلوماتیک عربی با قطر گفتگو کردند.

عربستان از رزمندگان سنی که با حکومت سوریه می‌جنگند حمایت کرده است... تحلیلگران گفتند عربستان از روسیه می‌خواهد با حضور رژیم ایران حامی اصلی بشار اسد مقابله نماید.

مصطفی العانی رئیس بخش دفاع و امنیت در مرکز تحقیقات خلیج‌فارس در دوبی گفت:‌ برای سعودیها دیگر رژیم سوریه و حتی خود بشار اسد مهم نیست بلکه مشکل در روی زمین و در صحنه رژیم ایران است. بحث آمریکا هم این است که روسها باید برای خاتمه دادن به حضور رژیم ایران در سوریه تلاش کنند.

یوری بارمین کارشناس خاورمیانه در شورای بین‌المللی روسیه مستقر در مسکو می‌گوید منافع روسیه و آمریکا ممکن است روی هم بیفتد. روسها قدرت سخت در روی زمین در سوریه هستند که حرف آخر را می‌زنند. روسها هم برای مهار دخالتهای رژیم ایران تلاش می‌کنند و این موضوعی است که مسکو می‌تواند درباره آن با سعودیها گفتگو کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42273c84-5548-45ad-8f80-8ae7ace54a3c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات