728 x 90

سایت برایت بارت: ایران از گروه متعهد ناراضی مجاهدین خلق می‌ترسد

ال تاد نویسنده و کارشناس امنیت ملی
ال تاد نویسنده و کارشناس امنیت ملی

سایت برایت بارت روز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در گزارشی اختصاصی به‌نقل از یک کارشناس امنیت ملی نوشت: ایران از گروه متعهد ناراضی مجاهدین خلق می‌ترسد.

بر اساس اظهارات ال تاد نویسنده و کارشناس امنیت ملی، سازمان ناراضی ایرانی مجاهدین خلق بزرگترین خطر موجودیتی داخلی برای رژیم سرکوبگر ایران هستند. رژیمی که به طرز مرگباری از این گروه مقاومت بسیار متعهد و بسیار سازمان‌یافته و بسیار مدبر می‌ترسد.

تاد وود (Todd Wood)، که آخرین کتابش منشأ و گزارشهای دست اول بسیاری از اعضای فعلی آن را که خواهان یک ایران آزاد و دموکراتیک هستند، توضیح می‌دهد، در حالی است که تهران و نیروهای نیابتی این کشور به اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌ای ادامه می‌دهند که خطر ایجاد یک درگیری حتی گسترده‌تر در خاورمیانه را تهدید می‌کند.

وود، یک تحلیلگر سیاسی، در مصاحبه‌یی اختصاصی با برایت بارت نیوز، درباره گروه اپوزیسیون سازمان مجاهدین خلق ایران (MEK) در تبعید، موضوع کتاب اخیراً منتشر شده خودش، [به نام] پرداخت بها: داستان ناگفته مقاومت ایران - و تشکیل آن به‌عنوان یک واحد مقاومت در برابر شاه و هم‌چنین تهدیدهای فعلی که برای رژیم تئوکراتیک امروز ایجاد می‌کند مورد بحث قرار داد. همان‌طور که او وحشیگری رژیم و هم‌چنین مقاومت را به‌عنوان یک جایگزین مناسب برجسته کرد.

او خاطرنشان کرد: آنها با ملاهای ایران [آن زمان] کار می‌کردند، اما وقتی قدرت تغییر کرد، آخوندها فرصت را غنیمت دیدند و قدرت را گرفتند و مجاهدین خلق را تحت تعقیب قرار دادند. آنها در داخل کشور در سطح مردمی قدرت گسترده‌ای داشتند. و آخوندها دست به کارزار سرکوب جدی زدند و بسیاری از آنها را به‌قتل رساندند و زندانی کردند.

او با اشاره به این‌که با بسیاری از بازماندگان مصاحبه کرده است، افزود: در سال ۱۹۸۸، ۳۰ هزار نفر از آنها را در یک ماه کشتند.

وود توضیح داد که با گذشت زمان، این گروه در مرز ایران یک ارتش ایجاد کرد و تعداد زیادی از آنها به مرزهایی که در آن زمان تحت حفاظت ... صدام بود گریختند.

او گفت: آنها ۳۰۰ خودروی زرهی، یک ارتش ۱۰۰۰۰ نفری داشتند و به داخل ایران تهاجم کردند و واقعاً رژیم را تهدید کردند. و زمانی که جنگ خلیج‌فارس رخ داد، دولت بوش ارتش ایالات متحده را به آنجا فرستاد تا آنها را خلع‌سلاح کند، زیرا آنها فکر می‌کردند که آنها تروریست هستند.

او افزود: به‌دنبال آن، یک قاضی آمریکایی وزارت امور خارجه کلینتون را مجبور کرد که آنها را از لیست تروریستی خارج کند، زیرا هیچ مدرکی وجود نداشت [که درستی این را نشان دهد] و زمانی که دولت اوباما سرکار آمد، سرویس‌های اطلاعاتی ایران و برخی از نیروهای نیابتی آنها شروع به ترور آنها کردند.

او ادامه داد: بسیاری از عملیاتها علیه آنها حملات به اردوگاه بود، جایی که صدها نفر در یک زمان کشته شدند، و زمانی که آنها بعداً به کمپ لیبرتی در نزدیکی بغداد نقل مکان کردند، چندین حمله موشکی به آن تأسیسات داشتند.

سرانجام، او خاطرنشان کرد: ایالات متحده میانجی قراردادی برای جابه‌جایی ۳۰۰۰ عضو باقیمانده مجاهدین خلق به آلبانی، ایجاد مقر فعلی گروه - که اکنون اشرف-۳ نامیده می‌شود، شد و وود تبدیل به اولین روزنامه‌نگاری شد که به دیدار آنها رفت:

من زمان زیادی را با اعضای این گروه گذراندم، زمان زیادی را با بازماندگان از سال ۱۹۸۸، زمان زیادی را با زنان گذراندم. در اساس این سازمانی است که به وسیله زنان اداره می‌شود. آنها در اینترنت حضور دارند که در آن کارهای زیادی در رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهند. و آنها یک شبکه ماهواره‌ای دارند که در آن اطلاعات را به ایران ارسال می‌کنند.

او سپس به طرح ده ماده‌ای شناخته شده بین‌المللی که توسط رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) مریم رجوی تنظیم شده است، ارجاع داد. طرحی که هدف آن تضمین آزادی بیان و تجمع و هم‌چنین حقوق ایرانیان [برای انتخاب] رهبران منتخب خود را به‌عنوان بخشی از مسیر به سوی یک ایران آزاد، سکولار و دموکراتیک انتخاب کنند.

او توضیح داد: این اساساً آزادی بیان، آزادی مذهب، تساهل و غیره است. و افزود که بازار آزاد هدف سازمان مجاهدین خلق در بلندمدت است.

قطعنامه ۱۰۰ کنگره با حمایت ۲۲۳ نماینده مجلس ایالات متحده در سال گذشته از قیامهای ایران برای یک جمهوری سکولار و هم‌چنین طرح ده ماده‌ای حمایت کرد.

وود هم‌چنین گفت که زمان زیادی را در مقر آنها در پاریس گذرانده است، جایی که آنها اطلاعات زیادی را در ایران منتشر می‌کنند...

او افزود: من زمان زیادی را با همه عناصر مختلف مجاهدین خلق گذرانده‌ام و فقط فکر کردم که باید داستانی برای گفتن باشد.

او خاطرنشان کرد که بیشتر کتاب جدید او مصاحبه‌های دست اولی است که با افراد زیادی انجام دادم، برخی از تاریخچه سازمان، و سپس آنچه اخیراً در مورد فعالیت‌های آنها اتفاق افتاده است.

به‌رغم این‌که وود به‌عنوان تاجر اوراق قرضه با ۴۰ کشور تجارت کرده است، در ارتش خدمت کرده و به جهان سفر کرده است، اما تعجب کرده است که هیچ وقت چیزی درباره گروه مقاومت ایران نشنیده است.

او گفت: آنها را جذاب دیدم. و من چند سال پیش چیزهای زیادی در مورد آنها یاد گرفتم.

به گفته وود، سازمان مجاهدین خلق در حال حاضر کانون‌های شورشی زیادی دارد، به‌طوری که خود این گروه ادعای هزار کانون در سراسر کشور را دارد و نقشه‌های ویدیویی برای سال‌ها حملات مختلف علیه تأسیسات دولتی، سوزاندن علائم آیت‌الله‌ها و بیشتر... ارائه کرده است.

او هم‌چنین تشدید و ساختار قیامهای جاری در ایران را تا حد زیادی به گروه‌های مخالف نسبت داد.

او گفت: این قیامها توسط سلطنت طلبان یا خانواده سلطنتی، بازماندگان سلسله شاه، شکل نمی‌گیرد و پرورش نمی‌یابد. بسیاری از آنها خودجوش است، اما من فکر می‌کنم، سازمان مجاهدین خلق بسیار آن را اداره می‌کند.

وود با استناد به اشتیاق بسیاری از زنان و دختران تظاهر کننده‌ای که با آنها ملاقات کرده است، اشاره کرد. جزئیاتی را که آنها در مورد پیوستن آنها به مجاهدین خلق و سفر آنها برای تبدیل شدن به یک مبارز آزادی علیه رژیم تئوکراتیک فعلی به اشتراک گذاشتند، توضیح داد.

[این گروه] در ابتدا برنامه هسته‌یی ایران را تقریباًدو دهه پیش افشا کرد، وود تأیید کرد که این گروه به فعالیت‌های مشابه ادامه می‌دهد.

او گفت: ایران اساساً یک الیگارشی واقعاً سرکوبگر [و] مقاومت واقعی است، و اصرار داشت که بسیاری از آن را می‌توان به مجاهدین خلق نسبت داد، که او آنها را بسیار متعهد، بسیار سازمان‌یافته و بسیار مدبر توصیف کرد.

او افزود: چه در اینترنت، چه بازسازی اردوگاههایشان و چه ساختن ارتش، ایرانی‌ها می‌دانند که آنها جدی هستند و بنابراین طبق تجربه من به‌شدت از آنها می‌ترسند. من فکر نمی‌کنم هیچ سازمان دیگری وجود داشته باشد که بتواند همان سطح سازماندهی و تعهد را نشان دهد. بدیهی است که دیگران نیز وجود دارند، اما من هیچ‌کدام را نمی شناسم که چنین قد و قامتی داشته باشد.

وی کتاب جدید خود را عمدتاً به‌عنوان مختصر نویسی در مصاحبه‌هایی که با این افراد انجام دادم، توصیف کرد. با زنان، جوان تا پیر؛ با بازماندگان؛ و با برخی از بنیانگذاران اولیه که در ابتدا درگیر بودند، وود اظهار داشت که واقعاً مصاحبه‌های شخصی خوبی با این افراد داشته است.

او در پایان گفت: مردم کتاب را می‌خوانند و چیزی که به دست می‌آورند حس پایداری و تعهدی است که این افراد دارند.

سال گذشته، بیش از صد نفر از رهبران سابق جهان اصرار داشتند که جمهوری اسلامی باید به‌دلیل جنایات طولانی‌مدت خودش علیه بشریت مورد حسابرسی قرار گیرد. زیرا اعتراضات پس از کشته شدن مهسا امینی ۲۲ساله در حبس گشت ارشاد بدنام به‌دلیل زیر پا گذاشتن الزامات سختگیرانه زنان برای پوشاندن سر خودش در انظار عمومی حکومت اسلامی ایران را فرا گرفت.

از آن زمان تاکنون، در بحبوحه سرکوب مداوم اعتراضات، تعداد زیادی از حوادث شامل سوء‌استفاده و حتی مرگ به دست رژیم، با پخش کلیپ‌هایی که نشان می‌دهد افسران رژیم ایران به‌طور وحشیانه به معترضان حمله می‌کنند، ثبت شده است.

رژیم اقتدارگرای ایران، که بزرگترین حامی تروریسم در سراسر جهان است، از سه گروه تروریستی کلیدی که به آشوب کنونی خاورمیانه دامن می‌زنند، حمایت می‌کند: حماس مستقر در غزه، حزب‌الله لبنان و شورشیان حوثی یمن.

هفته گذشته، سه سرباز آمریکایی در یک پایگاه نظامی در اردن در حمله پهپادی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران کشته و ۲۵ نفر مجروح شدند که اولین تلفات نظامیان آمریکایی در یک سری حملات به نیروهای آمریکایی توسط گروه‌های هم‌سو با ایران از زمان آغاز درگیری اسراییل و حماس در ماه اکتبر است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5777460f-be7f-4bef-be0a-5149d55e4939"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات