728 x 90

جن ساکی: رژیم ایران را برای ربودن رابرت لوینسون پاسخگو نگه می داریم

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید

جن ساکی سخنگوی کاخ‌سفید همزمان با چهاردهمین سالگرد ربوده شدن رابرت لوینسون در ایران گفت به‌رغم تلاش‌ها برای به دست آوردن مکان لوینسون، ما هنوز هیچ پاسخی نداریم؛ با این حال، ما به درخواست برای دریافت پاسخ و پاسخگو نگه‌داشتن رژیم ایران برای ربوده شدن، بازداشت و مرگ احتمالی او ادامه می‌دهیم.
سخنگوی کاخ‌سفید در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه ۱۹اسفند منتشر کرد گفت: ما تا بازگشت تمامی شهروندان‌مان که به اشتباه در ایران و دیگر نقاط جهان نگهداری شده‌اند، به تلاش‌مان ادامه می‌دهیم.

وزارت‌خارجه آمریکا با بیان این‌که پرونده لوینسون هنوز بسته نشده، از رژیم ایران خواسته است پاسخ‌های معتبری بدهد که نهایتاً چه بر سر لوینسون آمده و اگر به‌صورت غیرعادلانه زندانی است، فوراً وی را آزاد کند.

رابرت لوینسون، از مأموران سابق اداره مبارزه با مواد مخدر پلیس فدرال آمریکا اف.بی.آی، اسفند ماه ۱۳۸۵ در جزیره کیش ایران ناپدید شد. خانواده باب لوینسون که سال‌ها برای آزادی او تلاش کرده بودند، سرانجام فروردین ۱۳۹۹ در پیامی در فیس‌بوک از درگذشت او در بازداشت رژیم ایران خبر دادند و دولت قبلی آمریکا دو مقام ارشد وزارت اطلاعات رژیم ایران را به‌دلیل دست داشتن در ربودن باب لوینسون، تحریم کرد.

در همین رابطه نیز دادگاهی در آمریکا مهرماه امسال حکم داد که ایران باید ۱.۴میلیارد دلار خسارت به خانواده رابرت لوینسون بپردازد
لازم به ذکر است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که دیروز با خانواده رابرت لوینسون گفتگو کرده و آنها کماکان خواستار توضیح درباره سرنوشت این مأمور سابق اف.بی.آی هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/016ca521-b7e1-4fd7-a649-51656bcdca3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات