728 x 90

رژیم ایران و تشدید سرکوب، ‌تبعید زندانیان سیاسی، ضرب ‌و شتم زندانی اعتصابی

رژیم ایران - تشدید سرکوب
رژیم ایران - تشدید سرکوب

بنا بر اخبار رسیده از خوزستان (۱۴مهر۹۷)، دژخیمان قضاییه خامنه‌ای در اهواز طی روزهای اخیر تعدادی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان شیبان این شهر را به زندانهای مرکزی زنجان؛ تبریز؛ اردبیل و الیگودرز منتقل کرده‌اند.

از جمله عبدالامیر بیت سیاح که به‌علت درگیری با مأموران اطلاعاتی بازداشت شده بود و از ۱۰سال پیش در زندان کارون و شیبان اهواز محبوس بوده است. هفته گذشته به زندان مرکزی اردبیل تبعید شد.

 

ضرب ‌و شتم شدید یک زندانی اعتصابی

همچنین دژخیمان خامنه‌ای در زندان ارومیه مرتضی ظَهر‌علی از زندانیان بند روان درمانی را که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، به‌شدت مورد شکنجه قرار دادند به‌نحوی که کتفش شکست و چشم چپش آسیب جدی دید. مرتضی ظَهر‌علی از روز ۱۶تیر ماه به‌علت داشتن گوشی موبایل به انفرادی منتقل شد. وی از روز ۶مهر در اعتراض به حبس در انفرادی، دست به اعتصاب غذا زد. به‌رغم حال وخیم این زندانی دژخیمان از بردن این زندانی به بیمارستان خودداری کردند.

 

بیشتر بخوانید:

 

خاطرنشان می‌شود که، جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل در امور ایران که در تیر ماه سال جاری برای این مقام برگزیده شد، در نخستین گزارش خود، در مورد نقض فاحش و مستمر حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها ابراز نگرانی کرد. وی از این رژیم خواست ممنوعیت سفر گزارشگر ویژه ملل ‌متحد به ایران را لغو کند. گزارش جاوید رحمان در سایت سازمان ملل متحد درج شده است.

جاوید رحمان با اشاره به گزارشهای قبلی سازمان ملل ‌متحد در مورد نقض مستمر حقوق‌بشر در ایران به این موارد اشاره کرده است: نقض حق حیات (اعدام‌ها)، به‌طور مشخص اعدام نوجوانان، شکنجه، نقض حق آزادی تجمع، آزادی بیان و عقیده، نقض حقوق زنان و اقلیتهای مذهبی.

گزارشگر ویژه ملل ‌متحد در امور ایران همچنین از وضعیت مدافعان حقوق‌بشر و وضعیت زندانیان دوتابعیتی ابراز نگرانی کرده است.

در گزارش جاوید رحمان همچنین به اعدام‌های جمعی در دهه ۱۳۶۰اشاره شده است.

 

مقالات مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a5fcf9c-cae7-44c8-9ffd-17b1dd6b9550"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات