728 x 90

رژیم ایران از دستگیری و ارعاب برای ممانعت از برگزاری سالگرد شهیدان قیام استفاده می‌کند

دستگیری و ارعاب خانواده شهیدان قیام توسط رژیم آخوندی
دستگیری و ارعاب خانواده شهیدان قیام توسط رژیم آخوندی

خبرگزاری فرانسه روز اول مهر در گزارشی از تشدید سرکوب و آزار و اذیت خانواده شهیدان قیام توسط رژیم آخوندی برای ممانعت از برگزاری سالگرد شهیدان نوشت: رژیم ایران از دستگیری و ارعاب خانواده شهیدان برای ممانعت از برگزاری سالگرد شهیدان قیام  استفاده می‌کند.

در این گزارش آمده است: از ۱۶ سپتامبر، مقامات رژیم ایران از دستگیری، تهدید به مرگ و حملات مستقیم به خانواده‌ها برای جلوگیری از مراسم سالگرد شهادت عزیزانشان در اعتراضات سراسری سال گذشته، استفاده می‌کنند. هدف: جلوگیری از تبدیل برگزاری این مراسم یادبود به تظاهرات جدید ضد رژیم در سراسر کشور می‌باشد.

در ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۳، گروهی از اتومبیلها و نیروهای امنیتی به روستای خانواده جواد حیدری، معترضی که در سپتامبر ۲۰۲۲ کشته شد، سرازیر شدند. جاده‌های منتهی به روستا و گورستان روستا که جسد این [شهید] در آن دفن شده بود توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران مسدود شد.

مقامات رژیم ایران ماهها بود که تاریخ ۱۶ سپتامبر را زیر نظر داشتند. از آن زمان هر روز سالگرد جانباختن یک معترض کشته شده توسط نیروهای امنیتی در اولین تظاهرات است. خانواده‌های کسانی که جان خود را از دست داده‌اند، بازداشت خانگی، تهدید و احضاریه را در آنچه که به نظر می‌رسد تلاش رژیم برای ساکت کردن همه کسانی است که می‌خواهند مرگ یکی از عزیزان خود را گرامی بدارند، گزارش می‌دهند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c041ec18-ec4a-4279-af26-70e8580bef5b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات