728 x 90

رویترز: صبر اروپا در برابر رژیم ایران روبه پایان است

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

خبرگزاری رویترز طی یک گزارش تحلیلی از روابط میان رژیم و اروپا نوشت: صبر اروپا در برابر رژیم ایران در حال پایان است و مواضع آنها در قبال این رژیم به تدریج به موضع آمریکا نزدیک می‌شود.

 

رویترز به‌ نقل از دیپلماتهای اروپایی نوشت: سفیران فرانسه، بریتانیا، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک روز ۱۸دیماه در محل وزارت امور خارجه در تهران با مقامهای این وزارتخانه دیدار کردند و به صراحت به آنها ابلاغ کردند که اروپا آزمایشهای موشکی در ایران و توطئه ترور در خاک اروپا را دیگر تحمل نخواهد کرد. این پیام مقام وزارت‌خارجه رژیم ایران را آشفته کرد و در اقدامی غیردیپلماتیک جلسه را ترک کرد و هنگام خروج از اتاق در اتاق به‌شدت به هم کوبید.

 

رویترز یادآوری کرد یک روز پس از این دیدار اتحادیه اروپا اقدام به تحریمهای جدیدی علیه رژیم ایران کرد. این رویکرد اروپاییها در برابر رفتار رژیم، از نزدیک شدن موضع آنها به موضع آمریکا حکایت می‌کند.

 

رویترز افزود: به‌گفته دیپلماتها؛ کشورهای کوچکتر و کبوتری‌تر، در موضع سخت‌تری علیه تهران، به فرانسه و بریتانیا پیوسته‌اند و حتی تحریمهای جدید اقتصادی را نیز در نظر گرفته‌اند.

این تحریمها به‌گفته ۳دیپلمات؛ ممکن است انسداد داراییها و منع مسافرتی علیه سپاه پاسداران و ایرانیانی که در برنامه موشک بالستیک ایران دست دارند را شامل شوند.

این سیاست جدید، با وجود این‌که دولتهای اروپا کماکان از توافق برجام ۲۰۱۵ حمایت می‌کنند؛ اروپا را به سیاست پرزیدنت ترامپ در منزوی ساختن ایران نزدیکتر می‌کند...

 

پرتاب موشکهای بالستیک میان‌برد رژیم ایران و آزمایش و پرتاب یک موشک ماهواره‌یی در این ماه قدرتهای غربی را برآشفته کرده است.

برای اروپا، به‌گفته دیپلماتها؛ توطئه‌های ترور توسط رژیم ایران در خاک فرانسه و دانمارک در ۲۰۱۸ تیرخلاص بوده است...

یک دیپلمات خاورمیانه‌یی اروپا گفته است اتهامات علیه رژیم ایران طی ماههای گذشته برخی کشورها در اروپا که مخالف خط تندتری علیه ایران بودند را بیدار کرده است.

در همین روز که این جلسه بود، هلند به‌طور علنی رژیم ایران را به‌خاطر ارتکاب قتل در کشورش در ۲۰۱۵ و در ۲۰۱۷ مورد سرزنش قرار داد...

این دیپلمات گفت به‌طور نمونه هلند را ببینید که تا قبل از این‌که در دانمارک حمله‌یی صورت گرفت سکوت کرده بود ولی از آن به بعد از فرانسه هم علیه رژیم ایران تندروتر شده است.

اروپا که از تصمیم اول آمریکا شوکه شده بود و تصمیم ترامپ به خروج از برجام را یک ضربه جدی می‌دانست اما؛ جاه‌طلبیهای بین‌المللی رژیم ایران به‌نظر می‌رسد این فرصت را برای آمریکا و اروپا ایجاد کرده است که در ارتباط نزدیکتری با همدیگر کار کنند.

 

یک مقام وزارت‌خارجه آمریکا گفت اکنون یک اجماع بین‌المللی فزاینده علیه تهدیدات رژیم ایران شکل گرفته است.

به‌گفته این مقام آمریکا از تلاشهای اروپا برای مقابله با تروریزم رژیم ایران در خاک اروپا و پرتاب موشکهای ایران، نقض حقوق‌بشر و سایر تهدیدات توسط ایران استقبال می‌کند.

 

در ماه مارس به‌عنوان بخشی از تلاشها برای متقاعد ساختن ترامپ که به برجام پایبند بماند بنا‌ به سندی که به دست رویتر رسیده؛ فرانسه، بریتانیا و آلمان پیشنهاد انسداد داراییها و منع مسافرتی علیه سپاه پاسداران و شرکتهایی که در برنامه موشکی دست دارند را داده بودند.

به‌گفته این ۳دیپلمات؛ حالا طیف مشابهی از تحریمها آماده می‌شوند.

 

وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نظر دارند در ۲۱ژانویه یک بیانیه مشترک نادر حول آنچه دخالت ایران در منطقه می‌بینند صادر کنند و خواهان خاتمه یافتن تستهای موشکی شوند...

 

دیپلماتهای اتحادیه اروپا گفتند دولتهای ارو پای شرقی ممکن است علیه رژیم ایران از این هم فراتر بروند تا رضایت ترامپ را جلب کنند و ما به ازا امنیت خود در برابر روسیه را تضمین نمایند.

 

دیپلماتهای اتحادیه اروپا گفتند این ریسک هست که کنفرانس ۲روزه لهستان در فوریه که روی خاورمیانه و به‌خصوص رژیم ایران متمرکز است و توسط مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا برگزار می‌شود ارو پای غربی و شرقی را از هم جدا کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d6bd4fc-f623-4cee-b118-0243d33f5675"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات