728 x 90

رویترز: شکست مذاکرات می‌تواند غرب را وادار کند که تحریم‌های شدیدتری را علیه رژیم ایران اعمال کند

مذاکرات وین
مذاکرات وین

خبرگزاری رویترز روز ۱۷اسفند در گزارشی از وضعیت و چشم‌انداز کنونی مذاکرات با رژیم آخوندی نوشت: دیپلماتها می‌گویند هنوز باید بر چندین اختلاف در مذاکرات غلبه می‌شد، که در آخرین لحظات زیر ضرب درخواست روسیه برای تضمین از آمریکا قرار گرفت مبنی بر این‌که تجارت، سرمایه‌گذاری و همکاری نظامی-فنی روسیه با ایران، تحت تأثیر تهاجم این کشور به اوکراین، با تحریم‌ها مانع نخواهد شد.

رویترز افزود... آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در جریان سفر به استونی، این موضوع را کم اهمیت جلوه داد و گفت که روسیه در جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌یی منفعت شخصی دارد.
در صورت شکست مذاکرات، ممکن است خطر دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌یی کوتاه و شعله‌ور کردن جنگی تازه در خاورمیانه را به همراه داشته باشد. هم‌چنین می‌تواند غرب را وادار کند که تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران اعمال کند و قیمت‌های جهانی نفت را که در حال حاضر به‌دلیل درگیری اوکراین تحت فشار قرار گرفته است، افزایش دهد... .

آسوشیتدپرس در همین روز نوشت: سپاه پاسداران از پرتاب دومین ماهواره خبر داد. این در حالی رخ داد که دیپلمات ارشد رژیم ایران در مذاکرات چند ماهه به‌طور ناگهانی اواخر دوشنبه برای رایزنی به تهران پرواز کرد، که نشانه‌ای از افزایش فشار بر تهران است، زیرا به‌نظر می‌رسد مذاکرات به پایان خود نزدیک می‌شود.
آسوشیتدپرس افزود: ابراهیم رئیسی ظاهراً روز سه‌شنبه به نگرانی در مورد تمایل ایران به روسیه و چین در بحبوحه بن‌بست بر سر توافق هسته‌یی پاسخ داد. رئیسی گفت: برخی ما را متهم می‌کنند که نگاه تک بعدی به شرق داریم و می‌گویند امروز نیز مانند گذشته نگاه دولت به شرق است. این موضوع صحت ندارد و دولت به‌دنبال توسعه روابط با همه کشورها و ایجاد تعادل در سیاست خارجی کشور است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3425a8e-0e56-4a29-9b3a-5bdc14f4febc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات