728 x 90

رویترز: زنان دانشجو به رئیسی گفتند «برو گم شو»

اعتصاب دانشجویان
اعتصاب دانشجویان

خبرگزاری رویترز در بیست و سومین روز قیام سراسری شنبه ۱۶مهرماه در گزارشی از حضور رئیسی جلاد در دانشگاه الزهرا و اعتراض زنان دانشجو نوشت: در حالی که ناآرامی‌ها در ایران در حال افزایش است زنان دانشجو به رئیس‌جمهور رژیم ایران گفتند «برو گم شو».
به گفته فعالان، در حالی که ابراهیم رئیسی، روز شنبه از محوطه دانشگاه بازدید کرد و معترضان خشمگین دانشجویان دختر در تهران شعار «برو گمشو» سر دادند.
این در حالی است که تظاهرات سراسری ایران وارد چهارمین هفته شده است.

امروز شنبه شانزدهم مهر در بیست و سومین روز قیام سراسری، دانشجویان، دانش‌آموزان، زنان و جوانان در نقاط مختلف تهران و در شهرهای سراسر کشور با فریادهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای، می‌کشم می‌کشم هر آن که خواهرم کشت بپا خاسته‌اند.

دانشجویان دانشگاه الزهرا در تهران همزمان با حضور رئیسی جلاد ۶۷ در این دانشگاه شعارهای «رئیسی برو گمشو»، «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه» و «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» سر دادند.

در تهران مردم بپا خاسته در مناطق مختلف از جمله متروی تئاتر شهر، خیابان ملت، خیابان امیرکبیر بازار چراغ برق، گلوبندک، جنت آباد، سعادت آباد، بلوار کشاورز و فلکه صادقیه دست به تظاهرات زده و پاسداران وحشت‌زده به سمت مردم گاز اشک‌آور پرتاب و در برخی مناطق تیراندازی می‌کنند.

مردم و دانشجویان در مقابل دانشگاه شریف تظاهرات کردند. نیروهای سرکوبگر در مقابل دانشگاه، و در خیابان آزادی دست به تیراندازی زدند و مردم در خیابانهای منطقه به جنگ و گریز با آنان پرداخته‌اند. بخشی از مغازه‌داران خیابان لاله‌زار مغازه‌های خود را بسته و به تجمع مردم معترض در خیابان پیوستند.(جزئیات بیشتر)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9872a84-952c-433f-a85d-ec23b44eb33f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات