728 x 90

ایران قیام سراسری – شماره ۴۰

در بیست و سومین روز قیام سراسری دانشجویان، دانش‌آموزان، زنان و جوانان در سراسر کشور بپاخاسته‌اند

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

ایران قیام سراسری – شماره ۴۰

در بیست و سومین روز قیام سراسری دانشجویان، دانش‌آموزان، زنان و جوانان در سراسر کشور بپا خاسته‌اند

فریادهای دانشجویان دانشگاه الزهرا همزمان با حضور رئیسی: «رئیسی برو گمشو»،

«توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه»، «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر»

 

امروز شنبه شانزدهم مهر در بیست و سومین روز قیام سراسری، دانشجویان، دانش‌آموزان، زنان و جوانان در نقاط مختلف تهران و در شهرهای سراسر کشور با فریادهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای، می‌کشم می‌کشم هر آن که خواهرم کشت بپا خاسته‌اند.

دانشجویان دانشگاه الزهرا در تهران همزمان با حضور رئیسی جلاد ۶۷ در این دانشگاه شعارهای «رئیسی برو گمشو»، «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه» و «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» سر دادند.

در تهران مردم بپا خاسته در مناطق مختلف از جمله متروی تئاتر شهر، خیابان ملت، خیابان امیرکبیر بازار چراغ برق، گلوبندک، جنت آباد، سعادت آباد، بلوار کشاورز و فلکه صادقیه دست به تظاهرات زده و پاسداران وحشت‌زده به سمت مردم گاز اشک‌آور پرتاب و در برخی مناطق تیراندازی می‌کنند.

مردم و دانشجویان در مقابل دانشگاه شریف تظاهرات کردند. نیروهای سرکوبگر در مقابل دانشگاه، و در خیابان آزادی دست به تیراندازی زدند و مردم در خیابانهای منطقه به جنگ و گریز با آنان پرداخته‌اند. بخشی از مغازه‌داران خیابان لاله‌زار مغازه‌های خود را بسته و به تجمع مردم معترض در خیابان پیوستند.

مردم و دانشجویان کرج با شعار «آزادی آزادی»، «این‌همه سال جنایت مرگ بر این ولایت» و «اگر با هم یکی نشیم یکی یکی تموم می‌شیم» تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند و جوانان با به آتش کشیدن سطلهای زباله راه را بر مأمورانی که به سمت مردم تیراندازی می‌کنند بسته‌اند. گوهردشت و پردیس کرج شاهد تظاهرات مردم با شعار «مرگ بر دیکتاتور» بود و خودروها با زدن بوق ممتد و بستن خیابان با آنها ابراز همبستگی کردند. در مشهد مردم در تظاهرات گسترده خود به سمت دانشگاه فردوسی حرکت کردند، در بلوار حکیمی جاده را بستند و به سمت مأموران سرکوبگر که با شلیک گاز اشک‌آور قصد متفرق کردن آنها را داشتند مواد آتشزا پرتاب کردند در ورامین جوانان شورشی پایگاه بسیج ضدمردمی را به آتش کشیدند

در سنندج جوانان شجاع با شعار «مرگ بر دیکتاتور» و برپا کردن آتش، خیابان و چهارراه جام جم و اطراف آنرا را به کنترل خود درآوردند و به جنگ و گریز با نیروی انتظامی و لباس شخصی‌ها پرداختند. شهرهای اراک، رشت، اصفهان و جلفا و شاهین شهر، رفسنجان، خرم‌آباد، اسلام‌آباد و شیراز شاهد اعتراضات و تظاهرات مشابهی است.

امروز دانشجویان دانشگاههای تهران، شریف، پلی تکنیک، دانشگاه آزاد تهران، قزوین، خوراسگان اصفهان، مشهد، رازی کرمانشاه، کرج، با شعارهای «آزادی آزادی آزادی»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «دانشجوی با غیرت حمایت حمایت»، «دانشجو داد بزن حقتو فریاد بزن» و «این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت» دست به تظاهرات زدند.

بازاریان و اصناف بسیاری از شهرها مانند سنندج، بانه، مهاباد، سقز، بوکان، مریوان ودیواندره، بخشهایی از تهران و شیراز به‌رغم تهدیدات نیروهای سرکوبگر به‌صورت گسترده اعتصاب کردند.

شب گذشته جوانان شورشگر در زنجان یک تانک نمایشی رژیم در میدان ارتش و جوانان شورشگر در تهران یک بنر بزرگ قاسم سلیمانی و پاسدار همدانی را بر روی یکی از پلها به آتش کشیدند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به جوانان قیام‌آفرین گفت ایران‌زمین در۲۳مین روز قیام بپا خاسته است! فریادهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای جوانان، دانشجویان، دانش‌آموزان و بازاریان از سنندج تا تهران و از اصفهان و مشهد تا کرمان، سراسر ایران را فراگرفته است. قیامی شعله‌ور که تا خلاصی از دیکتاتوری دینی و رسیدن به آزادی به پیش می‌رود.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶مهر ۱۴۰۱ (۸ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20db4c0b-1980-4d12-b799-18f19cd7c6ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات