728 x 90

رویترز: رژیم ایران ۶۱شخصیت آمریکایی را به‌دلیل حمایت از مجاهدین خلق تحریم کرد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق‌ آمریکا
مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق‌ آمریکا

با اعلام تحریم ۶۱تن از شخصیتهای آمریکایی توسط رژیم آخوندی به‌خاطر مخالفت با لیست‌گذاری مجاهدین و حمام‌های خون در اشرف و لیبرتی، خبرگزاری رویترز روز شنبه ۲۵تیرماه در خبری نوشت:

رژیم ایران روز شنبه اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه ۶۱ آمریکایی دیگر از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، به‌دلیل حمایت از یک گروه مخالف ایرانی اعمال کرده است.

رسانه‌های دولتی ایران گزارش دادند، از جمله افراد دیگری که توسط وزارت‌خارجه ایران به‌دلیل ابراز حمایت از گروه مخالف مجاهدین خلق در لیست سیاه قرار گرفته‌اند شامل رودی جولیانی، وکیل پیشین رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ، و جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ‌سفید می‌باشند.

این تحریم‌ها که در گذشته علیه دهها آمریکایی به دلایل مختلف صادر شده بود، این اقدامات احتمالاً نمادین خواهد بود.

به‌طور گسترده گزارش‌شده است که جولیانی، پمپئو و بولتون در رویدادهای مجاهدین خلق شرکت کرده و از این گروه حمایت کرده‌اند.

در ژانویه، ایران ۵۱ آمریکایی را تحریم کرد و در ماه آوریل در آخرین اقدامات تحریمی خود، ۲۴ آمریکایی دیگر را در لیست سیاه قرار داد.

مذاکرات غیرمستقیم ایران با آمریکا برای احیای توافقنامه هسته‌یی ۲۰۱۵، از نوامبر در وین آغاز شد و در ژوئن در قطر ادامه یافت. اما مذاکرات با یک بن‌بست چند ماهه مواجه شده است.

در سال۲۰۱۸، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده ترامپ این توافق را ترک کرد و آن را در قبال ایران بیش از حد نرم خواند، و تحریم‌های شدید ایالات متحده را مجدداً اعمال کرد و منجر به این شد که تهران محدودیتهای هسته‌یی در این توافقنامه را نقض کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87ed790f-25aa-4f4a-8cc8-33d33515b8da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات