728 x 90

روزنامه البیان مصر: لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران.. یک تحول کیفی

لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران.. یک تحول کیفی
لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران.. یک تحول کیفی

روزنامه البیان مصر ضمن مقاله‌ای به قلم نجیبه المحجوب، به لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط آمریکا اشاره کرده و می‌نویسد: سپاه لیست‌گذاری شد. مسأله‌ای که مقاومت ایران سالهاست بر ضرورت آن تأکید کرده است. لیست‌گذاری سپاه توسط آمریکا نقطه چرخش در یک کارزار طولانی بین مجاهدین و رژیم است

خامنه‌ای و پاسدارانش به یمن تلاشهای خستگی‌ناپذیر مجاهدین و ایستادگی مردم بپا خاسته ایران در برابر فاشیسم مذهبی و تغییر سیاست در آمریکا گرچه با تأخیر اما سرانجام وارد تونلی شدند که باید سال‌ها پیش از این، به آن رانده می‌شدند.

این همان لیستی است که خامنه‌ای با رئیس‌جمهور شیادش محمد خاتمی سال‌ها قبل در زد و بند با دولت وقت آمریکا مجاهدین را وارد آن کرد، اما با تغییر سیاست در آمریکا و به محاق رفتن سیاست مماشات حالا این فاشیسم مذهبی است که وارد لیست شده است. لیستی که مجاهدین با آن بمباران و سرکوب و خلع سلاح و محاصره شدند اما حالا نوبت حسابرسی از رژیم فرا رسیده است.

در این مقاله به سوابق سپاه پاسداران اشاره می‌کند و می‌نویسد:

سپاه پاسداران یک نیروی نظامی تروریستی ارتجاعی است که در ۲اردیبهشت ۱۳۵۸در تهران به فرماندهی جواد منصوری با هدف حفظ نظام ولایت فقیه تشکیل شد.

سرکوب جوانان معترضی که به سرقت انقلاب توسط خمینی اعتراض داشتند، سرکوب زنان تحت عنوان آخوند‌ساخته بدحجابی و مهمتر از همه حمله مستمر به مجاهدین و مراکز آنها از اقدامات اولیه این نیروی جهنمی بود. سرکوب خلق محروم کرد و اقلیتهای قومی معترض دیگر نیز در کارنامه سپاه در سالهای اول حاکمیت خمینی است.

 

سپاه پاسداران در جنگ ۸ساله سازمانده گسیل کودکان دانش‌آموز به میدانهای مین

سپاه در جنگ ۸ساله سازمانده گسیل کودکان دانش‌آموز به میدانهای مین سپاه پاسداران بود. پس از آن به تربیت و اعزام تروریست و مزدور به کشورهای منطقه پراخت و پس از اعلام آتش‌بس در جنگ ضدمیهنی، به بزرگ‌ترین نهاد تجاری مالی خاورمیانه تبدیل گردید که هزاران پروژه و دهها «ابرپروژه» را به‌قول پاسدار عبادالله عبداللهی (فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم) تصاحب کرد و نسل شرکتها و کمپانی‌های خصوصی را از روی جغرافیای ایران پاک کرد و خود به جای تمامی آنها نشست و آن‌چنان ثروت و قدرتی به‌هم زد که به دولتی بزرگتر از دولت رسمی آخوندها تبدیل شد! دولتی که به‌قول حسن روحانی هم پول دارد هم نیرو دارد و هم سلاح و هم رسانه!

سپاه پاسداران به‌گفته احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق رژیم چندین فرودگاه مخفی و دهها اسکله چراغ‌خاموش دارد و برای صادرات و واردات اساساً به مرزها و گمرکات خود متکی است که با توجه به در اختیار داشتن نیروهای هوایی، دریایی و زمینی و ارگانهای مستقل اطلاعاتی و... یک دولت خودکفای کامل است که بدون پرداخت مالیات، بزرگ‌ترین پروژهای کشوری را با وام دولتی برنده می‌شود! و پس از اتمام کار، به اضعاف از دولت طلبکار هم می‌شود!

این قوه شیطانی عامل اصلی تجاوز این رژیم مذهبی به سوریه عراق و لبنان و یمن و افغانستان و صدور تروریسم به کشورهای مختلف منطقه است.

بررسی بودجه ۹۸رژیم روشن می‌کند ۳۳درصد بودجه نظامی کشور به سپاه جنایتکار پاسداران اختصاص دارد که مبلغ اعلام شده آن حدود ۳۰۳تریلیون ریال است (برابر با ۶.۴میلیارد دلار). در لایحه بودجه ۱۳۹۶ بودجه نیروی قدس ۱۰تریلیون ریال (۲۱۳میلیون دلار) بود.

بودجه موشکی رژیم نیز تقریباً معادل بودجه نیروی قدس بود اما در بودجه ۹۷هیچ ردیف بودجه‌یی برای این موارد مشاهده نشد، موضوعی که نشان می‌دهد تمامی این بودجه‌های اعلام شده، نمایشی هستند و بودجه اصلی این نهاد سرکوبگر از جای دیگری و با مبالغ دیگری تأمین می‌گردد.

 

سابقه رویارویی مجاهدین با سپاه پاسداران

رویارویی تاریخی مجاهدین با این نهاد سرکوبگر ضدبشر و ضدایرانی سابقه‌ای تقریباً ۴۰ساله دارد و اینک در شرایطی که تعادل‌قوای داخلی بین مردم و حاکمیت در قیام ۹۶تغییر کرد، دیگر کشورهای منطقه و جهان نیز در روابط خود با فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران تجدید نظر کرده و راه دور شدن از رژیم را در پیش گرفتند.

در این زمینه کافی است سخنان روحانی را یادآوری کرد که روز ۶ شهریور ۹۷ در مجلس ارتجاع گفت: ۵” دیماه سال ۹۶ بود که مردم ناگهان دیدند که عده‌یی در خیابان شعار می‌دهند و شعارها کم کم تبدیل به شعارهای هنجارشکنانه و غیرقابل قبول شد. مردم دچار حیرت شدند، این حادثه، حادثه کم‌نظیری بود. دیماه آقای ترامپ را به طمع انداخت تا این‌که در اواخر دیماه اعلام کند من در برجام نمی‌مانم مگر آن که اروپا با من در موضوع موشک ایران همراه شود.“

 

قیام مهم‌ترین عامل در تغییر تعادل‌قوای جهانی و منطقه‌یی

واقعیت این است که بدون تردید مهم‌ترین عامل در تغییر تعادل‌قوای جهانی و منطقه‌یی نیز همان عامل درونی و قیام مردم ایران و تلاش‌های مقاومت ایران است که سالیان سال بر سرنگونی رژیم اصرار دارد و از آن کوتاه هم نمی‌آید.

اکنون بر پایه این عامل درونی و تغییر سیاست در آمریکا تغییر تعادل‌قوا به نقطه‌ای رسیده که لیست‌گذاری سپاه پاسداران آخوندها محقق شده است.

همچنین در این مقاله به سوابق لیست‌گذاری سپاه پاسداران طی سالیان گذشته اشاره شده و آمده است:

مجاهدین خلق ایران از همان اولین روز اعلام موجودیت رسمی سپاه پاسداران، با روشن‌بینی نسبت به آنچه که در جبین این نهاد می‌دیدند و تهدید شکار انقلابیون توسط پاسداران هشدار دادند.

این سازمان در طی چهار دهه نقش خرابکارانه سپاه پاسداران در منطقه و جنگ‌افروزی و صدور تروریسم و بنیادگرایی این نیروی شیطانی را افشاء کرد و جهان را با انجام دهها کنفرانس مطبوعاتی و انتشار دهها کتاب و جزوه و اطلاعیه نسبت به طرح‌های تروریستی و موشکی این نیروی شیطانی و نقش آن در پروژه اتمی رژیم مطلع نمود.

روز ۱۶ خرداد سال ۱۳۹۶ کیهان خامنه‌ای در واکنش نسبت به احتمال لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط آمریکا هشدار نوشت: در واقع همان‌طور که مشخص است این قانون سعی می‌کند با متهم کردن سپاه پاسداران به تروریسم، سپاه و افراد مرتبط با آن را در سراسر دنیا با مسدود کردن دارایی و منع معاملات مواجه کند. از آنجایی که افراد و نهادهای گوناگون مختلفی چه در داخل ایران اعم از دولت، صدا و سیما، دانشگاه، شرکتها و... و چه خارج از ایران با سپاه پاسداران مرتبط هستند، اعمال این تحریم در واقع منافع اقتصادی ایران در سطح ملی را دچار اختلال می‌کند.

می‌توان گفت که این اعترافی به ابعاد دست درازی و تعدی این مؤسسه سرکوبگر و ضدبشری به اقتصاد ایران است.

سپاه پاسداران ارگان چپاولگری و کشتار!

 

سپاه پاسداران بزرگترین کمپانی مقاطعه کاری منطقه

سپاه پاسداران قرار بود در ابتدای انقلاب، گارد حفاظتی انقلاب در برابر شیطان بزرگ (به‌قول خودشان) باشد، اما به سرعت به شکارچی انقلابیون و جوانان مبارز و مجاهد این میهن تبدیل شد و فرماندهی ریختن نیروهای آزاد شده بر اثر انقلاب ضدسلطنتی به تنور جنگ ضدمیهنی را برعهده داشت. در جریان جنگ و بعد از آن، هم به بزرگترین کمپانی مقاطعه کاری منطقه تبدیل شد و تمامی شرکت‌های خصوصی و مردم نهاد را ورشکسته کرد و به خاک سیاه نشاند. تا جایی که پس از کمی کسب تجربه، وارد دیگر قسمت‌های کار اقتصادی و به‌ویژه خلص‌ترین آن یعنی بورژوازی تجاری و بعد مالی شد تا جایی که اکنون به سرطان اقتصاد ایران تبدیل شده است.

اینگونه بود که جلادان دهه ۶۰، به سرعت برق، از ”لومپنهای شهر“ به ”بزرگ مالکان اقتصاد ایران“ تبدیل شدند.

بزرگ مالکانی که بنا‌ به اعتراف شبکه خبر در روز ۲۸ اسفند ۹۵ تنها و تنها از پالایشگاه نفتی موسوم به خاتم الآنبیاء! متعلق به سپاه پاسداران، روزانه ۶۰میلیون دلار سود به جیب پاسداران سرازیر می‌کند.

این روزنامه به نشانه‌های دگرگونی اشاره می‌کند و می‌نویسد:

اکنون مجاهدین در نوک پیکان مبارزه با دیکتاتوری آخوندها قرار دارند و آخوندها در چنبره بحرانها با یک قیام عظیم مردمی روبه‌رو هستند در حالی‌که اربابان مماشات نیز دلمرده و افسرده، به کناری خزیده‌اند.

گرچه که در همین لحظات مردم ایران با غم سنگین از دست دادن خانه و خانمان خود در سیلی که آن نیز حاصل خیانت‌کاریهای ۴۰ساله آخوندهاست، درگیر هستند، اما بی‌تردید این لحظه، لحظه یک پیروزی بزرگ برای مردمی است که یکی پلیدترین دشمنان خود را در لیستی تروریستی می‌بیند که دست و پایش را می‌بندد و در غارتگری و چپاول ثروتهای ملی این مرز و بوم و ارتباطات فاسدشان محدود و ایزوله می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd05b35d-19b7-4d12-bb18-f3065e043d57"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات