728 x 90

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت: پشت‌پرده تولید واکسن روسی در ایران

پشت‌پرده حاشیه‌های تولید واکسن روسی
پشت‌پرده حاشیه‌های تولید واکسن روسی

همان شرکتی که نمکی عضو هیأت‌مدیره آن است با مجوز وزارت بهداشت، اقدام به تولید واکسن اسپوتنیک کرده است!

 

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت نوشت: به عقیده برخی واردکنندگان دارو، رفتار متناقض وزارت بهداشت بازی با افکار عمومی است، چرا که مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران با اشاره به بوروکراسی پیچیده در وزارت بهداشت برای رسیدن این واکسن‌ها به کشور گفته: «ما پیش از این نیز گفته بودیم که با توجه به تقاضای بالای جهانی برای واکسن کرونا، باید در مدتی کوتاه شرایط واردات را فراهم کنیم اما متأسفانه در بوروکراسی پیچیده، این فرآیند متوقف شد و پرفورم‌ها آماده نشدند و دیگر امکان واردات آن واکسن‌ها فراهم نیست»... . اگر چه پیش‌تر دکتر نریمان صدری مدیرعامل یک شرکت دارویی که برای واردات واکسن مجوز دریافت کرده... گفته بود: «به‌دلیل تعلل وزارت بهداشت در این امر دیگر واکسنی برای واردات وجود ندارد». بحران هند هم سبب شد تا واکسن بهارات به دست ایرانی‌ها نرسد»... . در چنین شرایطی متأسفانه به‌طور میانگین روزانه چند صد تن از هموطنان بر اثر کرونا فوت می‌کنند و هزاران تن نیز بستری می‌شوند و در این بین افرادی فقط به فکر منفعت و سود خود هستند.

شرکت تراپیکال دراگ اینداستری کیش، همان شرکتی که نمکی عضو هیأت‌مدیره آن بوده، نیز هست که با مجوز وزارت بهداشت، اقدام به تولید واکسن اسپوتنیک کرده است! اگر چه بر اساس گزارشها این واکسن هنوز به فاز اول هم نرسیده است. (روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت –۲۹ اردیبهشت )

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8126646-0661-4cb0-9fcc-2080f7808b8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات