728 x 90

رزمایش پهپادی مشترک آمریکا و بحرین در خلیج‌فارس برای نخستین بار

رزمایش پهپادی مشترک آمریکا و بحرین در خلیج‌فارس
رزمایش پهپادی مشترک آمریکا و بحرین در خلیج‌فارس

نیروهای دریایی آمریکا و بحرین در یک رزمایش مشترک در آب‌های خلیج‌فارس برای اولین بار از سامانه‌های هدایت‌شونده بدون سرنشین از جمله پهپادهای مخصوص عملیات دریایی استفاده کردند.
فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز سه‌شنبه ۴آبان اعلام کرد، یک نیروی ضربتی متشکل از سامانه‌های پهپادی و فناوری هوش مصنوعی، موسوم به گروه ضربت ۵۹ را به خدمت خواهد گرفت که از امکانات و قابلیت‌های رزمی متحدان آمریکا در منطقه خلیج‌فارس نیز بهره می‌گیرد.
افزایش قابلیت‌های رزمی آمریکا در شرایطی است که تنشهای نظامی بین رژیم ایران و اسراییل به آب‌های منطقه کشیده شده و حکومت بحرین از سال گذشته با اسراییل مناسبات عادی دیپلماتیک برقرار کرده است.
سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفت: هدف رزمایش مشترک با بحرین تقویت همکاری با کشورهای متحد در زمینه مهار تهدیدهای موجود و حفظ هوشیاری و احاطه نیروهای آمریکایی در سطح منطقه است.
به گفته او، در این رزمایش چند شناور بدون سرنشین و سامانه‌های پهپاد دریایی مورد آزمایش قرار گرفته و نیروی دریایی بحرین توانست در این زمینه تجارب عملیاتی کسب کند. بحرین به‌دلیل نزدیکی به آبراه هرمز که در سال‌های اخیر نقطه اصلی رویارویی نیروهای آمریکا و رژیم ایران بوده از اهمیت راهبردی فراوانی برخوردار است.(فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا ۴آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89908fc2-3429-48dc-a04e-e1e14c428865"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات