728 x 90

رزمایش مشترک نیروی دریایی آمریکا برای مقابله با دخالت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران

رزمایش مشترک نیروی دریایی آمریکا
رزمایش مشترک نیروی دریایی آمریکا

ستاد فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا شنبه ۱۵مهر، اعلام کرد نیروی دریایی آمریکا به همراه متحدان خود یک رزمایش دریایی به‌منظور مقابله با دخالت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران برگزار کرده است.

ستاد فرماندهی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد عملیات مشترک امنیت دریایی در آب‌های اطراف شبه جزیره عربستان و در داخل و اطراف تنگه هرمز برگزار شد. تجهیزات نظامی بدون سرنشین با هماهنگی کشتی‌های سرنشین‌دار به ردیابی کشتی‌ها و قایق‌های کوچک نیروی دریایی رژیم ایران و سپاه پاسداران پرداختند.
ستاد فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در ادامه افزود: نیروی دریایی آمریکا به همراه متحدان خود در منطقه خلیج‌فارس به‌عنوان یک عامل بازدارنده برای مقابله با دخالت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه عمل خواهد کرد.
این عملیات توسط هفت گروه عملیاتی تحت کنترل ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا انجام شد و ملوانان، تفنگداران دریایی، گاردهای ساحلی، کشتی‌ها و هواپیماها در آن به انجام مانور و شبیه‌سازی مقابله با دخالت‌های نیروی دریایی رژیم ایران پرداختند.

این عملیات حضور در داخل و اطراف یک نقطه تهدید کننده مهم را تقویت کرد که در ماههای اخیر شاهد توقیف غیرقانونی کشتیهای تجاری با پرچم بین‌المللی توسط ایران بوده است...
معاون دریاسالار برد کوپر، فرمانده، فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده و فرمانده ناوگان پنجم ایالات متحده گفت: ادغام سکوهای بدون سرنشین جدید و چند دامنه‌ای در عملیات معمول ناوگان، چشم به آب بیشتر، افزایش آگاهی حوزه دریایی و افزایش بازدارندگی در منطقه را ارائه می‌دهد»... .

(سایت نیروی دریایی آمریکا ۱۴مهر ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/606f60ad-1f00-4537-9b5e-66b665530355"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات