728 x 90

دونالد ترامپ در مصاحبه با سی.بی.اس: این رژیم یک رژیم وحشی است که مردم ایران را به‌قتل می‌رساند و شکنجه می‌کند

مصاحبه دونالد ترامپ با سی  بی اس
مصاحبه دونالد ترامپ با سی بی اس

رئیس‌جمهور آمریکا بر ادامه حضور نظامی این کشور در عراق برای نظارت بر اقدامات رژیم آخوندی تأکید کرد.

دونالد ترامپ یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ که با تلویزیون سی.بی‌.اس مصاحبه می‌کرد گفت: علت ادامه حضور آمریکا در عراق نظارت دقیق بر رژیم ایران است، چون این رژیم یک مشکل واقعی است. ما یک پایگاه فوق‌العاده پیشرفته نظامی در عراق داریم این پایگاه کاملا قادر است تمام خاورمیانه را کنترل کند. ما کل منطقه را رصد می‌کنیم و خواهیم کرد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا افزود ما به نظارت و دیدبانی خود ادامه خواهیم داد و اگر مشکلی را ببینیم مثلاًً اگر کسی بخواهد سلاح اتمی یا سلاحهای دیگر بسازد قبل از این‌که چنین کاری انجام دهد ما متوجه می‌شویم.

 

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: من به تیمهای اطلاعاتی که در پایگاه عراق مستقر هستند کاملا اعتماد دارم اما اگر آنها بگویند رژیم ایران صلح‌جو است من صددرصد با آنها مخالفت خواهم کرد. این رژیم یک رژیم وحشی است که مردم ایران را به‌قتل می‌رساند و شکنجه می‌کند.

دونالد ترامپ درباره خروج آمریکا از برجام گفت:‌ وقتی من آن قرارداد وحشتناک اتمی را متوقف کردم به ناگهان آنها در یک مشکل بسیار بزرگ مالی گرفتار شدند. بگذارید ببینیم چه چیز دیگری اتفاق خواهد افتاد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا مبنی بر این‌که رژیم آخوندی پیگیری سلاح هسته‌یی را متوقف کرده رد کرد و گفت:‌ من با گزارشی که آنها ارائه داده‌اند مخالف هستم.

 

ترامپ درباره اشتباهات نهادهای اطلاعاتی اضافه کرد آنها در مورد عراق گفته بودند که دولت سابق آن کشور سلاح اتمی دارد انواع سلاحهای کشتار جمعی دارد کارشناسان اطلاعاتی نفهمیدند که چه اشتباهی را مرتکب شدند. آنها ما را به یک جنگ جهنمی وارد کردند که ما هرگز نباید وارد می‌شدیم و ما هفت تریلیون دلار برای آن خرج کردیم و جانهای زیادی از دست دادیم.

دونالد ترامپ در این مصاحبه تأکید کرد که به مشاور امنیت ملی خود جان بولتون اعتماد دارد.

 

دونالد ترامپ در این مصاحبه از خروج نیروهایش از سوریه دفاع کرد. وی گفت برخی از نیروها که از سوریه بیرون کشیده می‌شوند وارد پایگاهی در عراق می‌شوند و در نهایت برخی هم به خانه بر می گردند.

 

بحران ونزوئلا بخش دیگری از مصاحبه دونالد ترامپ با سی.بی.اس بود. وی گفت اعزام نیروی نظامی به این کشور «جزو گزینه‌ها» است.

او افزود درخواست نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا که مشروعیتش زیر سؤال است، را برای ملاقات نپذیرفته است.

ترامپ گفت: او درخواست ملاقات کرد و من نپذیرفتم زیرا تحولات از این مراحل گذشته است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd35f73b-f0c4-4d33-8552-a807c451bb23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات